Bol.com sluit jaar af met recordomzet | RetailDetail

Bol.com sluit jaar af met recordomzet

Bol.com sluit jaar af met recordomzet
Het Nederlandse online warenhuis Bol.com heeft 2011 afgesloten met een recordomzet van 376 miljoen euro. Dat is een toename van 18 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei is twee keer zo hoog vorig jaar en is ook twee keer zo hoog als de marktgroei voor webwinkels. Het bedrijf krijgt dit jaar mogelijk wel te maken met de opening van een op Nederland gerichte webwinkel van Amazon.com. Vorig jaar verkocht Bol.com 17,5 miljoen artikelen aan 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat ongeveer de helft van de Nederlandse online shoppers afgelopen jaar tenminste één keer iets bij Bol.com heeft gekocht.

 

De groei is onder meer te danken aan de toevoeging van nieuw assortiment, waaronder kleine en grote consumentenelektronica. Volgens topman Daniel Ropers is dit het grootste succes in de geschiedenis van Bol.com: "Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via Bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat Bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet."

 

Bol.com wist ook de eerste twaalf retailers te strikken om hun aanbod via het platform van Bol.com te laten lopen. Met de start van Bol.com Plaza wil het bedrijf van de eigen website een startpagina maken voor online shoppers. Ook bedrijven die concurrende artikelen verkopen zijn welkom. Megapool en Central Point zijn twee van de online handelaren die hun assortiment ook via Bol.com verkopen. Een kwart van de klanten van Bol.com kiest nu al voor een product van een partnerwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top