Bol.com sluit jaar af met recordomzet | RetailDetail

Bol.com sluit jaar af met recordomzet

Bol.com sluit jaar af met recordomzet
Het Nederlandse online warenhuis Bol.com heeft 2011 afgesloten met een recordomzet van 376 miljoen euro. Dat is een toename van 18 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei is twee keer zo hoog vorig jaar en is ook twee keer zo hoog als de marktgroei voor webwinkels. Het bedrijf krijgt dit jaar mogelijk wel te maken met de opening van een op Nederland gerichte webwinkel van Amazon.com. Vorig jaar verkocht Bol.com 17,5 miljoen artikelen aan 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat ongeveer de helft van de Nederlandse online shoppers afgelopen jaar tenminste één keer iets bij Bol.com heeft gekocht.

 

De groei is onder meer te danken aan de toevoeging van nieuw assortiment, waaronder kleine en grote consumentenelektronica. Volgens topman Daniel Ropers is dit het grootste succes in de geschiedenis van Bol.com: "Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via Bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat Bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet."

 

Bol.com wist ook de eerste twaalf retailers te strikken om hun aanbod via het platform van Bol.com te laten lopen. Met de start van Bol.com Plaza wil het bedrijf van de eigen website een startpagina maken voor online shoppers. Ook bedrijven die concurrende artikelen verkopen zijn welkom. Megapool en Central Point zijn twee van de online handelaren die hun assortiment ook via Bol.com verkopen. Een kwart van de klanten van Bol.com kiest nu al voor een product van een partnerwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.