Bol.com sluit jaar af met recordomzet

Bol.com sluit jaar af met recordomzet
Het Nederlandse online warenhuis Bol.com heeft 2011 afgesloten met een recordomzet van 376 miljoen euro. Dat is een toename van 18 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei is twee keer zo hoog vorig jaar en is ook twee keer zo hoog als de marktgroei voor webwinkels. Het bedrijf krijgt dit jaar mogelijk wel te maken met de opening van een op Nederland gerichte webwinkel van Amazon.com. Vorig jaar verkocht Bol.com 17,5 miljoen artikelen aan 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat ongeveer de helft van de Nederlandse online shoppers afgelopen jaar tenminste één keer iets bij Bol.com heeft gekocht.

 

De groei is onder meer te danken aan de toevoeging van nieuw assortiment, waaronder kleine en grote consumentenelektronica. Volgens topman Daniel Ropers is dit het grootste succes in de geschiedenis van Bol.com: "Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via Bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat Bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet."

 

Bol.com wist ook de eerste twaalf retailers te strikken om hun aanbod via het platform van Bol.com te laten lopen. Met de start van Bol.com Plaza wil het bedrijf van de eigen website een startpagina maken voor online shoppers. Ook bedrijven die concurrende artikelen verkopen zijn welkom. Megapool en Central Point zijn twee van de online handelaren die hun assortiment ook via Bol.com verkopen. Een kwart van de klanten van Bol.com kiest nu al voor een product van een partnerwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top