Bol.com sluit jaar af met recordomzet

Bol.com sluit jaar af met recordomzet
Het Nederlandse online warenhuis Bol.com heeft 2011 afgesloten met een recordomzet van 376 miljoen euro. Dat is een toename van 18 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei is twee keer zo hoog vorig jaar en is ook twee keer zo hoog als de marktgroei voor webwinkels. Het bedrijf krijgt dit jaar mogelijk wel te maken met de opening van een op Nederland gerichte webwinkel van Amazon.com. Vorig jaar verkocht Bol.com 17,5 miljoen artikelen aan 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat ongeveer de helft van de Nederlandse online shoppers afgelopen jaar tenminste één keer iets bij Bol.com heeft gekocht.

 

De groei is onder meer te danken aan de toevoeging van nieuw assortiment, waaronder kleine en grote consumentenelektronica. Volgens topman Daniel Ropers is dit het grootste succes in de geschiedenis van Bol.com: "Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via Bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat Bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet."

 

Bol.com wist ook de eerste twaalf retailers te strikken om hun aanbod via het platform van Bol.com te laten lopen. Met de start van Bol.com Plaza wil het bedrijf van de eigen website een startpagina maken voor online shoppers. Ook bedrijven die concurrende artikelen verkopen zijn welkom. Megapool en Central Point zijn twee van de online handelaren die hun assortiment ook via Bol.com verkopen. Een kwart van de klanten van Bol.com kiest nu al voor een product van een partnerwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top