Bol.com stapt in dieren, klussen en tuinieren

Bol.com stapt in dieren, klussen en tuinieren

Internetwarenhuis Bol.com gaat concurreren met bouwmarkten en dierenspeciaalzaken. De Ahold-dochter breidt het assortiment volgende week uit met twee nieuwe speciaalzaken. Ook een tuin-afdeling komt het aanbod versterken.

'Grootste dierenwinkel van de Benelux'

Volgens Bol.com worden er zestigduizend nieuwe artikelen toegevoegd aan het assortiment, waarmee het de grootste uitbreiding in jaren is. "De winkel is direct zo omvangrijk doordat bol.com naast eigen assortiment ook samenwerkt met andere winkels en speciaalzaken en hun artikelen in het aanbod integreert. Zo ontstaat volgende week de allergrootste dieren-, tuinen- en klussenwinkel van de Benelux."

 

"Dan biedt Bol.com ook hondenvoer, grasmaaiers, boormachines en verf aan. Schroeven, hamsterkooien, tuinsproeiers, snoeischaren en duizenden andere artikelen maken eveneens deel uit van het assortiment", stelt het bedrijf zelf over het moment dat de webwinkel wordt uitgebreid.

 

Nieuwe leveranciers op het platform worden bedrijven als Whiskas, Eukanuba, Bosch en Grohe. Met de uitbreiding komt Bol.com op het terrein van nieuwe fysieke retailers terecht. Bij deze bedrijven staan de e-commerceactiviteiten vaak nog maar in de kinderschoenen: zo werd Formido vorig jaar online actief en maakten Gamma en Karwei pas recent hun plannen bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top