Bol.com stapt in winkelen via televisie

Bol.com stapt in winkelen via televisie

Online warenhuis Bol.com voegt de mogelijkheid om via de televisie het assortiment te bekijken en aankopen te doen toe aan het palet aan mogelijkheden die het bedrijf al biedt. De Ahold-dochter heeft daartoe in samenwerking met televisiefabrikant LG Electronics een app ontwikkeld.

Bol boort nieuw winkelkanaal aan

Het gaat daarbij om een app die kan worden gebruikt op televisies van LG Elektronics die zijn uitgerust met internetmogelijkheden, de zogenoemde Smart TV's. Klanten kunnen hun winkelaccount bij Bol.com koppelen aan de app en zo rechtstreeks via de televisie aankopen doen.

 

"Als je bedenkt dat Nederlanders per dag zo’n drie uur televisie kijken, dan gaan we ervan uit dat we met het openstellen van onze winkeldeuren via dit medium een enorme groep klanten extra veel winkelplezier kunnen bezorgen. Stel je het gemak eens voor. Als Alain Clark optreedt in De Wereld Draait Door of je ziet een fantastische serie als Homeland op tv, dan is de stap om deze te bestellen nog maar heel klein", illustreert marketingdirecteur Michael Schaeffer van Bol.com de mogelijkheden.

 

De app werkt op alle modellen van LG die in 2012 en 2013 zijn geproduceerd. Met de televisie voegt Bol.com een nieuw aankoopkanaal toe. De onderneming is nu al actief via desktops, tablets, e-readers en smartphones. Winkelen via de televisie staat in Nederland nog in de kinderschoenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top