Bol.com sterkst op sociale media | RetailDetail

Bol.com sterkst op sociale media

Bol.com sterkst op sociale media

Entertainment Business heeft Bol.com uitgeroepen tot sterkste verkoper van entertainment op de sociale media. In een ranking gebaseerd op het aantal volgers en fans, de online invloed en de kracht van het merk komt Bol.com als eerste uit de bus.

Dagellijkse postings en sterke webcare

Media Markt staat op de tweede plaats van de ranglijst, terwijl webwinkel Coolblue de nummer drie is. Media Markt heeft aparte Twitter-kanalen per vestiging en werkt goed met regionale aanbiedingen, terwijl Coolblue dan weer gelauwerd werd omdat het klanten veel inzicht geeft in de manier van werken en ook zijn webcare goed voor elkaar heeft.

 

Bol.com scoort als aanvoerder van de lijst vooral beter dan de concurrentie omdat het bedrijf dagelijks activerende postings plaatst op zowel Facebook als Twitter. Daarnaast wordt ook door consumenten online het meest gesproken over Bol.com. De webcare van de onderneming krijgt eveneens een hoog cijfer in het onderzoek.

 

Andere ketens in de top tien van de ranglijst zijn V&D, Wehkamp, Game Mania, Saturn, Dixons, Bart Smit en MyCom. De ranglijst van 22 ketens is opgesteld door Entertainment Business en Rankingz.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.