Bol.com wil meer bedrijven als klant

Bol.com wil meer bedrijven als klant

Bol.com wil een grotere rol gaan spelen op de zakelijke markt. Bedrijven en instellingen kunnen voortaan bestellen op rekening en meerdere gebruikers per account toewijzen.

Bedrijven verleiden

De dochter van Ahold wil met de veranderingen bedrijven en instellingen verleiden om bijvoorbeeld cadeaubonnen en laptops voortaan bij Bol.com te bestellen. Op dit moment boekt Bol.com al veel omzet met de levering van luiers aan kinderdagverblijven, studieboeken aan scholen en kookmaterialen aan kookstudio's. De bedoeling is om deze klantenkringen fors uit te breiden.

 

Daartoe is Bol.com ook begonnen met het aanbieden van kortingen bij het inkopen van grotere hoeveelheden van een product. De minimumbestelling is daarbij tien stuks. De korting kan bij boeken oplopen tot achttien procent en bij multimedia tot vijftien procent. Bij veel andere productgroepen worden afnemers opgeroepen een offerte op te vragen. Daarbij gaat het om een minimaal bestelbedrag van 2500 euro of vijftig stuks van een artikel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top