Bol.com wil ook in België nog dezelfde dag leveren | RetailDetail

Bol.com wil ook in België nog dezelfde dag aan huis leveren

Bol.com wil ook in België nog dezelfde dag aan huis leveren

De Nederlandse webwinkel Bol.com wil ook in België nog dezelfde dag bestellingen aan huis leveren. Voorwaarde is wel dat de bestelling nog voor de middag wordt geplaatst. Bovendien hangt er een prijskaartje aan vast.

Samenwerking met Parcify

Sinds vorige week kunnen klanten van Bol.com in Nederland hun pakjes nog dezelfde dag aan huis laten leveren. Dat geldt enkel voor bestellingen die voor 12u werden geplaatst en voor de dienst vraagt de online retailer ook een meerprijs van 1,99 euro. In de toekomst moet dat ook in België mogelijk zijn. Daarvoor wordt met de logistieke partners nog bekeken hoe dat aangepakt moet worden. Belgische klanten kunnen momenteel hun bestellingen al wel dezelfde dag ophalen bij vestigingen van Albert Heijn.

 

In België wordt zelfs gedacht aan een mogelijke samenwerking met Parcify. Die start-up is sinds kort onderdeel van Bpost en maakt het mogelijk om pakjes te leveren op de plaats waar de klant zich bevindt. Het systeem maakt daarvoor gebruik van de gps in de smartphone van de klant.

 

Ook Coolblue heeft een gelijkaardige dienst met Coolblue VandaagNog, waarbij bestellingen die voor 15u worden geplaatst tussen 18u en 22u dezelfde dag aan huis geleverd worden voor een meerprijs van 9,95 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.