Bol.com zet Facebook-app in

Bol.com zet Facebook-app in

Internetwarenhuis Bol.com zet een nieuwe app in die gebruikers tips geeft op basis van wat ze op Facebook 'liken'. Gebruikers van de app kunnen bovendien cadeaubonnen winnen.

... en gokken maar!

De nieuwe app is gelanceerd onder de naam Spin & Win en heeft de vorm van een klassieke gokautomaat. Gebruikers kunnen de hendel overhalen en krijgen vervolgens drie tips: eentje gericht op de eigen voorkeuren, eentje op basis van populariteit bij vrienden en eentje die populair is bij de fans van Bol.com op Facebook. Gebruikers mogen dagelijks vijf keer de virtuele hendel overhalen.

 

Wie drie keer het figuurtje Billy in beeld krijgt heeft een cadeaubon van vijftig euro gewonnen. "Met deze app laten we klanten kennismaken met artikelen uit het assortiment van Bol.com die in hun eigen belevingswereld en die van hun vrienden passen. Als je bijvoorbeeld eerder een like gaf aan Beyoncé, word je door ons getipt over artikelen die met haar te maken hebben, zoals muziek, dvd's of een biografie", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.

 

De app geeft bovendien herinneringen en cadeausuggesties bij verjaardagen van vroeger. Schaeffer: "Er zijn veel manieren om een verjaardag te onthouden. De zoektocht naar het juiste cadeau is een stuk moeilijker. Onze nieuwe app biedt hierin uitkomst: je vergeet nooit meer een verjaardag en komt altijd binnen met een origineel en gewild cadeau."

Tags: