Bol.com zet Facebook-app in

Bol.com zet Facebook-app in

Internetwarenhuis Bol.com zet een nieuwe app in die gebruikers tips geeft op basis van wat ze op Facebook 'liken'. Gebruikers van de app kunnen bovendien cadeaubonnen winnen.

... en gokken maar!

De nieuwe app is gelanceerd onder de naam Spin & Win en heeft de vorm van een klassieke gokautomaat. Gebruikers kunnen de hendel overhalen en krijgen vervolgens drie tips: eentje gericht op de eigen voorkeuren, eentje op basis van populariteit bij vrienden en eentje die populair is bij de fans van Bol.com op Facebook. Gebruikers mogen dagelijks vijf keer de virtuele hendel overhalen.

 

Wie drie keer het figuurtje Billy in beeld krijgt heeft een cadeaubon van vijftig euro gewonnen. "Met deze app laten we klanten kennismaken met artikelen uit het assortiment van Bol.com die in hun eigen belevingswereld en die van hun vrienden passen. Als je bijvoorbeeld eerder een like gaf aan Beyoncé, word je door ons getipt over artikelen die met haar te maken hebben, zoals muziek, dvd's of een biografie", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.

 

De app geeft bovendien herinneringen en cadeausuggesties bij verjaardagen van vroeger. Schaeffer: "Er zijn veel manieren om een verjaardag te onthouden. De zoektocht naar het juiste cadeau is een stuk moeilijker. Onze nieuwe app biedt hierin uitkomst: je vergeet nooit meer een verjaardag en komt altijd binnen met een origineel en gewild cadeau."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top