Bol.com zet Facebook-app in

Bol.com zet Facebook-app in

Internetwarenhuis Bol.com zet een nieuwe app in die gebruikers tips geeft op basis van wat ze op Facebook 'liken'. Gebruikers van de app kunnen bovendien cadeaubonnen winnen.

... en gokken maar!

De nieuwe app is gelanceerd onder de naam Spin & Win en heeft de vorm van een klassieke gokautomaat. Gebruikers kunnen de hendel overhalen en krijgen vervolgens drie tips: eentje gericht op de eigen voorkeuren, eentje op basis van populariteit bij vrienden en eentje die populair is bij de fans van Bol.com op Facebook. Gebruikers mogen dagelijks vijf keer de virtuele hendel overhalen.

 

Wie drie keer het figuurtje Billy in beeld krijgt heeft een cadeaubon van vijftig euro gewonnen. "Met deze app laten we klanten kennismaken met artikelen uit het assortiment van Bol.com die in hun eigen belevingswereld en die van hun vrienden passen. Als je bijvoorbeeld eerder een like gaf aan Beyoncé, word je door ons getipt over artikelen die met haar te maken hebben, zoals muziek, dvd's of een biografie", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.

 

De app geeft bovendien herinneringen en cadeausuggesties bij verjaardagen van vroeger. Schaeffer: "Er zijn veel manieren om een verjaardag te onthouden. De zoektocht naar het juiste cadeau is een stuk moeilijker. Onze nieuwe app biedt hierin uitkomst: je vergeet nooit meer een verjaardag en komt altijd binnen met een origineel en gewild cadeau."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top