Boodschappen scannen met je telefoon, poging twee bij AH

Boodschappen scannen met je telefoon, poging twee bij AH

Albert Heijn doet een nieuwe test om klanten boodschappen te laten scannen met hun smartphone. Dat gebeurt in het AH-filiaal aan het Soendaplein in Haarlem. Over negen maanden bepaalt AH of de test wordt uitgebreid naar alle filialen in Nederland.

Scannen via AH-app

Om de boodschappen te scannen met een smartphone moet de klant een applicatie downloaden, vervolgens op het netwerk van AH gaan en de bonuskaart scannen. Daarna kunnen de boodschappen gescand worden en na afloop afgerekend worden bij een betaalpaal, zo meldt de Telegraaf.

Nog veel kinderziektes

Het lijkt het ei van Columbus, maar de proef loopt geenszins van een leien dakje omdat verschillende functies op de smartphone tijdens het scannen nog niet optimaal functioneren. Bovendien is het scannen met de telefoon volgens sommigen ronduit lastig, omdat het toestel heel stil gehouden op moeten en precies op de barcode moet scannen. De boodschappen kunnen bij deze proef ook alleen per pinpas betaald worden.

Proef met smartphone

Vanwege die omslachtigheid mislukte de proef in een eerder stadium ook al. Toen hield Albert Heijn een proef in de Rotterdamse Koopgoot met mobiel betalen en een met mobiel scannen in de AH to go in het AMC in Amsterdam. Een vervolg hierop was de proef in 2008 bij AH to go op het Amstelstation in Amsterdam, in samenwerking met de Rabobank.

 

In AH to go WTC Zuidplein Amsterdam loopt sinds vorig najaar een test met mobiel betalen, ook met de Rabobank. Bij dat concept scant de klant zijn boodschappen vooraf bij een aparte zuil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top