BoodschappenXL staat te koop

BoodschappenXL staat te koop

BoodschappenXL, de enige 'pure player' online supermarkt die winstgevend is, staat in de etalage. Ondernemer Jan Meindertsma onderhandelt met een geïnteresseerde (maar voorlopig nog onbekende) partij en verwacht begin december de deal rond te hebben.

Gebrek aan expertise

Belangrijkste reden van de voorgenomen verkoop is dat Meindertsma en zijn echtgenote niet de juiste kennis in huis hebben om het bedrijf verder te laten groeien, zegt de ondernemer in het FD. Overleven in de websupermarktenbranche is dan ook geen sinecure, zoals de recente faillissementen van onder anderen Bestelvers, Truus.nl en Vershuys bewezen. Enkel die laatste slaagde erin een doorstart te maken.

 

De websupermarkt BoodschappenXL is actief in Friesland en een klein gedeelte Groningen. De omzet is dit jaar tot nu toe met 25 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Klanten van BoodschappenXL kunnen alleen via het web bestellen en het bedrijf heeft dan ook geen verder personeel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top