Brillenwinkels blijven fysiek

Brillenwinkels blijven fysiek

Volgens marketingdeskundige Paul Moers zullen fysieke brillenwinkels niet snel last hebben van de opkomende e-commerce. Hij stelt dat klanten bij de aankoop van een bril steeds persoonlijk geholpen willen worden.

Persoonlijke aankoop

Volgens hem is de aankoop van een bril te persoonlijk om online af te handelen. Klanten moeten er immers zeker van zijn dat hun ogen goed gemeten zijn, daarom zou online steeds een beperkte rol spelen bij de aankoop van een bril.

 

Volgens retaildeskundige Sabien Duetz moeten brillenwinkels dan ook investeren in de persoonlijke aandacht voor consumenten. "Dat is echt de trend, want mensen zijn onzeker bij de aanschaf van een bril. Mensen willen echt geholpen worden", zegt ze aan de Financiële Telegraaf. Ook moeten brillenwinkels een aangename plaats zijn om te winkelen. "Noem mij nou eens een leuke brillenwinkel? Het is veel te vaak een kille boel, te veel geëxploiteerd vanuit de specialisten."

Tags: