Brillenwinkels blijven fysiek | RetailDetail

Brillenwinkels blijven fysiek

Brillenwinkels blijven fysiek

Volgens marketingdeskundige Paul Moers zullen fysieke brillenwinkels niet snel last hebben van de opkomende e-commerce. Hij stelt dat klanten bij de aankoop van een bril steeds persoonlijk geholpen willen worden.

Persoonlijke aankoop

Volgens hem is de aankoop van een bril te persoonlijk om online af te handelen. Klanten moeten er immers zeker van zijn dat hun ogen goed gemeten zijn, daarom zou online steeds een beperkte rol spelen bij de aankoop van een bril.

 

Volgens retaildeskundige Sabien Duetz moeten brillenwinkels dan ook investeren in de persoonlijke aandacht voor consumenten. "Dat is echt de trend, want mensen zijn onzeker bij de aanschaf van een bril. Mensen willen echt geholpen worden", zegt ze aan de Financiële Telegraaf. Ook moeten brillenwinkels een aangename plaats zijn om te winkelen. "Noem mij nou eens een leuke brillenwinkel? Het is veel te vaak een kille boel, te veel geëxploiteerd vanuit de specialisten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.