Bruna zet in op multichannel en beleving

Bruna zet in op multichannel en beleving

Winkelketen Bruna maakte vorig jaar bekend te zullen investeren in multichannel en zet die belofte nu om in daden. Er komt een nieuwe website en alle winkels krijgen Wi-Fi.

Nieuwe concepten

Volgens algemeen directeur Fred Zeegers zal de nieuwe website snel online komen: "We delen daar onze expertise, geven tips en vormen op iets langere termijn een klantengemeenschap", zegt hij aan Emerce.

 

Naast de nieuwe website en de Wi-Fi in de winkels bekijkt Bruna ook enkele nieuwe winkelconcepten. Daarom zal het bedrijf binnen enkele maanden een aantal pilootwinkels openen, om de concepten uit te testen. Met die nieuwe winkels wil Bruna verder inspelen op het veranderende consumentengedrag, waarbij vooral beleving centraal staat.

 

Tot slot zullen ook de assortimenten, dienstverlening en de logistiek herbekeken worden. Bruna wil met één partner gaan werken om alle winkels te bevoorraden. Momenteel werkt het bedrijf in sommige gevallen met tot wel 24 leveranciers. Door die verschillende grote investeringen verwacht Bruna dit jaar verlies te maken, om volgend jaar opnieuw met winst te kunnen aanknopen.

Tags: