Burberry rolt "Collect-In-Store"-service uit naar Nederland | RetailDetail

Burberry rolt "Collect-In-Store"-service uit naar Nederland

Burberry rolt "Collect-In-Store"-service uit naar Nederland

Om de groei van zijn webshop nog te versnellen, is het Britse luxemerk Burberry zijn nieuwste service "Collect-In-Store" volop aan het uitrollen en promoten. Nu zijn ook Nederlandse en Belgische klanten aan de beurt.

Vandaag besteld, morgen af te halen

"Collect-In-Store" werd in het voorjaar uitgetest in Groot-Brittannië en sindsdien geleidelijk aan uitgerold. Met succes, zo stond te lezen in de recentste trading-update van de Britse modegroep: "Verkoop via iPads in de winkels en 'bestel online, haal af in de winkel' presteerden allebei sterk dankzij het blijvend veranderende consumentengedrag".

 

Het mag dus geen verrassing heten dat Burberry-fans dezer dagen in hun mailbox een berichtje vinden waarin Burberry laat weten dat het zijn "Collect-In-Store"-service uitbreidt naar steeds meer landen en steeds meer boetieks. De dienst is nu al beschikbaar in 19 landen wereldwijd.

 

Daartoe behoren ook Nederland en België en de drie boetieks in Amsterdam (P.C. Hooftstraat), Antwerpen (Schuttershofstraat) en Brussel (Waterloolaan) Burberry garandeert afhaling de dag al na bestelling (indien besteld op weekdagen vóór 15 uur). Bestellingen blijven 10 dagen ter beschikking in de gekozen Burberry-boetiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.