C1000 neemt online-strategie onder handen | RetailDetail

C1000 neemt online-strategie onder handen

C1000 neemt online-strategie onder handen
Supermarktketen C1000 komt met een grotendeels vernieuwde online-strategie. Hierin staat de zogenoemde boodschappentrip centraal. Een nieuwe website, een nieuwe mobiele app en een nieuwe invulling van de e-mailcampagnes moeten C1000 een sterkere positie op internet bezorgen.

Betere klantenervaring = betere klantenbinding

Volgens C1000 is de boodschappentrip van de consument "een doorlopend proces waarin het opdoen van inspiratie, het doen van boodschappen en het bereiden van een maaltijd logisch op elkaar aan moeten sluiten". Door vernieuwing van de multimediale communicatie wil de supermarktketen zijn klanten via verschillende kanalen sterker aan zich binden.

 

Zo moeten C1000-klanten onder meer via de website en de app een boodschappenlijstje kunnen maken, een kookboek kunnen gebruiken en aanbiedingen bekijken. Daarbij moeten de verschillende kanalen goed op elkaar gaan aansluiten en beschikbaar worden voor de belangrijkste mobiele platforms. C1000 heeft het internetbureau eFocus in de arm genomen om de online-strategie vorm te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.