C1000 neemt online-strategie onder handen

C1000 neemt online-strategie onder handen
Supermarktketen C1000 komt met een grotendeels vernieuwde online-strategie. Hierin staat de zogenoemde boodschappentrip centraal. Een nieuwe website, een nieuwe mobiele app en een nieuwe invulling van de e-mailcampagnes moeten C1000 een sterkere positie op internet bezorgen.

Betere klantenervaring = betere klantenbinding

Volgens C1000 is de boodschappentrip van de consument "een doorlopend proces waarin het opdoen van inspiratie, het doen van boodschappen en het bereiden van een maaltijd logisch op elkaar aan moeten sluiten". Door vernieuwing van de multimediale communicatie wil de supermarktketen zijn klanten via verschillende kanalen sterker aan zich binden.

 

Zo moeten C1000-klanten onder meer via de website en de app een boodschappenlijstje kunnen maken, een kookboek kunnen gebruiken en aanbiedingen bekijken. Daarbij moeten de verschillende kanalen goed op elkaar gaan aansluiten en beschikbaar worden voor de belangrijkste mobiele platforms. C1000 heeft het internetbureau eFocus in de arm genomen om de online-strategie vorm te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top