C1000 neemt online-strategie onder handen

C1000 neemt online-strategie onder handen
Supermarktketen C1000 komt met een grotendeels vernieuwde online-strategie. Hierin staat de zogenoemde boodschappentrip centraal. Een nieuwe website, een nieuwe mobiele app en een nieuwe invulling van de e-mailcampagnes moeten C1000 een sterkere positie op internet bezorgen.

Betere klantenervaring = betere klantenbinding

Volgens C1000 is de boodschappentrip van de consument "een doorlopend proces waarin het opdoen van inspiratie, het doen van boodschappen en het bereiden van een maaltijd logisch op elkaar aan moeten sluiten". Door vernieuwing van de multimediale communicatie wil de supermarktketen zijn klanten via verschillende kanalen sterker aan zich binden.

 

Zo moeten C1000-klanten onder meer via de website en de app een boodschappenlijstje kunnen maken, een kookboek kunnen gebruiken en aanbiedingen bekijken. Daarbij moeten de verschillende kanalen goed op elkaar gaan aansluiten en beschikbaar worden voor de belangrijkste mobiele platforms. C1000 heeft het internetbureau eFocus in de arm genomen om de online-strategie vorm te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top