C1000 neemt online-strategie onder handen

C1000 neemt online-strategie onder handen
Supermarktketen C1000 komt met een grotendeels vernieuwde online-strategie. Hierin staat de zogenoemde boodschappentrip centraal. Een nieuwe website, een nieuwe mobiele app en een nieuwe invulling van de e-mailcampagnes moeten C1000 een sterkere positie op internet bezorgen.

Betere klantenervaring = betere klantenbinding

Volgens C1000 is de boodschappentrip van de consument "een doorlopend proces waarin het opdoen van inspiratie, het doen van boodschappen en het bereiden van een maaltijd logisch op elkaar aan moeten sluiten". Door vernieuwing van de multimediale communicatie wil de supermarktketen zijn klanten via verschillende kanalen sterker aan zich binden.

 

Zo moeten C1000-klanten onder meer via de website en de app een boodschappenlijstje kunnen maken, een kookboek kunnen gebruiken en aanbiedingen bekijken. Daarbij moeten de verschillende kanalen goed op elkaar gaan aansluiten en beschikbaar worden voor de belangrijkste mobiele platforms. C1000 heeft het internetbureau eFocus in de arm genomen om de online-strategie vorm te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top