CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei | RetailDetail

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Op naar 34 miljard dollar omzet

Alibaba blaakt van het zelfvertrouwen. Op een investeerdersconferentie in China voorspelde financieel directeur Wu een omzetgroei met 45 tot 49% voor het lopende boekjaar (dat tot einde maart 2018 loopt): een pak meer dan de +35% waar analisten gepolst door persbureau Bloomberg van uitgaan.

 

In de wetenschap dat de Chinese internetgigant zijn boekjaar 2016-2017 afsloot met een omzet van 23,5 miljard dollar (ca. 20 miljard euro), betekent dit dat Wu mikt op een indrukwekkende 34 miljard dollar (omgerekend meer dan 30 miljard euro). Ook dat bedrag is gevoelig meer dan de 31,5 miljard dollar waar de analisten tot nog toe van uitgingen.

 

De financieel directeur verklaart die sterke stijging door de diversificatie die het bedrijf volop doorvoert om zo het hoofd te bieden aan de groeivertraging in China. Zo wordt Alibaba almaar actiever in domeinen als artificiële intelligentie, cloudcomputing en big data.

 

Pittig detail: vorig jaar, op dezelfde investeerdersconferentie, voorspelde Alibaba een omzetgroei met 48%. In werkelijkheid ging de omzet er met 56% op vooruit. Benieuwd of de voorspelling van Maggie Wu ook dit jaar een onderschatting zal blijken…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.