Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

BD myShopi lanceert in samenwerking met BotBakery een chatbot voor myShopi, die klanten moet helpen met de zoektocht naar een geschikt valentijnscadeau. Het is naar eigen zeggen het eerste Belgische bedrijf dat zo’n chatbot lanceert.

Omzet genereren voor partners

De chatbot van myShopi werkt via Facebook Messenger en moet consumenten in staat stellen om eenvoudig te communiceren met myShopi. Bij de chatbot moet de gebruiker enkel aangeven of hij een cadeau wil voor een man of een vrouw, voor welk budget en welke interesses de persoon in kwestie heeft. Na enkele seconden krijgt de gebruiker dan een aantal voorstellen van partners van myShopi. Die kan indien gewenst dan doorklikken en het product kopen.

 

BD myShopi ziet de chatbot als de volgende stap in de digitale aanvulling van de folderverdeling. Consumenten kunnen momenteel ook al gebruik maken van interactieve folders, van waaruit ze onmiddellijk producten kunnen kopen. Het doel is om op termijn niet enkel het aantal folderviews op te drijven, maar ook verkoop te genereren voor de partners.