Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau | RetailDetail

Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

BD myShopi lanceert in samenwerking met BotBakery een chatbot voor myShopi, die klanten moet helpen met de zoektocht naar een geschikt valentijnscadeau. Het is naar eigen zeggen het eerste Belgische bedrijf dat zo’n chatbot lanceert.

Omzet genereren voor partners

De chatbot van myShopi werkt via Facebook Messenger en moet consumenten in staat stellen om eenvoudig te communiceren met myShopi. Bij de chatbot moet de gebruiker enkel aangeven of hij een cadeau wil voor een man of een vrouw, voor welk budget en welke interesses de persoon in kwestie heeft. Na enkele seconden krijgt de gebruiker dan een aantal voorstellen van partners van myShopi. Die kan indien gewenst dan doorklikken en het product kopen.

 

BD myShopi ziet de chatbot als de volgende stap in de digitale aanvulling van de folderverdeling. Consumenten kunnen momenteel ook al gebruik maken van interactieve folders, van waaruit ze onmiddellijk producten kunnen kopen. Het doel is om op termijn niet enkel het aantal folderviews op te drijven, maar ook verkoop te genereren voor de partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.