Chinese e-tailer Alibaba start met onlineverkoop via smart tv’s

Chinese e-tailer Alibaba start met onlineverkoop via smart tv’s

Vanaf oktober gaat het Chinese Alibaba smart tv's verkopen aan consumenten waarmee ze online producten kunnen kopen. De e-tailer is zelfs al gestart met het leveren van de set-top boxen waarop kan gewinkeld worden.

Betalen via Alipay

Consumenten die de set-top box en de juiste smart tv in huis hebben, kunnen binnenkort vanachter hun televisie producten kopen en betalen bij Alibaba. Dat kunnen ze via de affiliate e-payment service Alipay. Voorlopig is het nog niet geweten of er enkel kan gewinkeld worden op de sites van Alibaba zelf of dat de e-commercereus de dienst ook gaat openstellen voor andere partijen.

 

"Het hoofddoel van Alibaba Smart TV is dat het het probleem oplost van e-payment en daarnaast het televisiekijken en online shoppen samenbrengt", vertelt Yu Ce, vicepresident van Alibaba. "Dit zorgt ervoor dat online shoppen niet meer alleen het domein is van jonge mensen, maar ook door oudere mensen gedaan kan worden. Zij kunnen het plezier in online winkelen nu ervaren op hun eigen televisie."

 

Dominantie

In China wordt de e-commerce momenteel volledig gedomineerd door Alibaba. Volgens Lac Tran van Web2Asia heeft het bedrijf meer dan 60 procent van de markt in handen en vinden er elke minuut meer dan vijftigduizend transacties plaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top