Chinese e-tailer Alibaba start met onlineverkoop via smart tv’s | RetailDetail

Chinese e-tailer Alibaba start met onlineverkoop via smart tv’s

Chinese e-tailer Alibaba start met onlineverkoop via smart tv’s

Vanaf oktober gaat het Chinese Alibaba smart tv's verkopen aan consumenten waarmee ze online producten kunnen kopen. De e-tailer is zelfs al gestart met het leveren van de set-top boxen waarop kan gewinkeld worden.

Betalen via Alipay

Consumenten die de set-top box en de juiste smart tv in huis hebben, kunnen binnenkort vanachter hun televisie producten kopen en betalen bij Alibaba. Dat kunnen ze via de affiliate e-payment service Alipay. Voorlopig is het nog niet geweten of er enkel kan gewinkeld worden op de sites van Alibaba zelf of dat de e-commercereus de dienst ook gaat openstellen voor andere partijen.

 

"Het hoofddoel van Alibaba Smart TV is dat het het probleem oplost van e-payment en daarnaast het televisiekijken en online shoppen samenbrengt", vertelt Yu Ce, vicepresident van Alibaba. "Dit zorgt ervoor dat online shoppen niet meer alleen het domein is van jonge mensen, maar ook door oudere mensen gedaan kan worden. Zij kunnen het plezier in online winkelen nu ervaren op hun eigen televisie."

 

Dominantie

In China wordt de e-commerce momenteel volledig gedomineerd door Alibaba. Volgens Lac Tran van Web2Asia heeft het bedrijf meer dan 60 procent van de markt in handen en vinden er elke minuut meer dan vijftigduizend transacties plaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.