Claire's lanceert Europese webshop

Claire's lanceert Europese webshop

Het Amerikaanse Claire's heeft zopas zijn Europese webshop gelanceerd. De retailer van juwelen, cosmetica, haar- en modeaccessoires, die razend populair is bij de 14- tot 23 jarige jongedames, levert zijn spulletjes nu in meer dan 180 landen wereldwijd.

Met de (Britse) klant in het achterhoofd

Steeds meer retailers erkennen dat een multichannelstrategie dezer dagen geen luxe meer is, maar van levensgroot belang. Nu sluit ook Claire's daarbij aan: het Amerikaanse accessoiremerk voor meisjes, tieners en jongvolwassen vrouwen heeft zopas vanuit Engeland zijn Europese webshop gelanceerd.

 

"We hebben de site ontworpen met onze consumenten in het achterhoofd", zegt David Devany, directeur van de Europese e-commerceactiviteiten. Al waren dat dan toch vooral de Britse consumenten, want de shop is eentalig Engels en wie naar www.claires.eu surft, wordt meteen doorgeleid naar www.claires.co.uk. Betalen in euro kan uiteraard wel, voor alle duidelijkheid.

 

Voor de rest klopt de stelling van Devany wel: de webshop biedt een toffe "gift finder" voor wie op zoek is naar cadeautjes, een hele rist online boetieks, videocontent (met "how to"-tips), muzieklijsten en links met sociale media, "hét communicatiekanaal van onze consumenten". Behalve het klassieke gamma dat ook in de fysieke winkels te koop is, zullen er in de webshop geregeld ook "web only"-producten te koop worden aangeboden.

 

Meteen ook mobiel

Dat Claire's de gebruiken van zijn jonge klanten bestudeerd heeft, blijkt ook uit het feit dat de webshop meteen ook klaar  is voor m-commerce. "Tegen eind 2014 zal het aantal mobiele transacties het aantal aankopen via desktop computers overschrijden", zegt David Devany.

 

"Nu al bezit 66% van de 14- tot 23-jarigen een smartphone en is 73% van de tieners actief op sociale media. We wilden dan ook dat onze site een verlengstuk vormt van de lifestyle van onze klanten, een boeiende bestemming om de nieuwste trends te ontdekken en hun meningen met ons te delen".

 

"Dankzij de lancering van onze Europese e-commerce activiteit kunnen we onze klanten voortaan vergasten op een échte 360° shoppingervaring: ze kunnen nu shoppen in de winkelstraat, online én mobiel", aldus Beatrice Lafon, president van Claire's Europe.

 

Meer dan 3.000 winkels

Claire's Stores is een van 's werelds grootste gespecialiseerde retailers van modieuze accessoires en juwelen voor meisjes en jonge vrouwen van 3 tot 27 jaar en realiseerde vorig jaar een netto-omzet van 1,56 miljard dolar (+4,1%), dat is omgerekend ruim 1,2 miljard euro.

 

De groep telde begin dit jaar 3.085 winkels in Noord-Amerika, Europa en China en heeft daarnaast nog 392 boetieks in franchising (in onder meer Turkije, het Midden-Oosten, Midden- en Zuid-Amerika).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top