The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto

The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto

De Nederlands-Deense personal-shoppingservice The Cloakroom komt in Duitse handen terecht. Het Amsterdamse bedrijf is immers overgenomen door de Duitse sectorgenoot Modomoto. Het merk blijft voorlopig wel bestaan.

 

Uitbreiding in Europa

Modomoto werd opgericht in 2011 en is naast Duitsland ook actief in Oostenrijk en Zwitserland. De exacte overnamesom die het Duitse bedrijf neertelde voor The Cloakroom werd niet bekend gemaakt. Modomoto zou volgens Tech Crunch een deel van zijn geld gehaald hebben bij investeerder Kees Koolen, de voormalige CEO van Booking.com. Voorheen investeerde hij ook al in Uber.

 

De twee bedrijven zullen samen ongeveer 250 mensen in dienst hebben en zeven markten bedienen. The Cloakroom is immers actief in België, Nederland, Luxemburg en Denemarken. Samen hebben Modomoto en The Cloakroom ongeveer 300.000 klanten.

  

Met de overname heeft Modomoto plannen om verder uit te breiden in Europa. Het richtte daarom ook al de Curated Shopping Group op, die overkoepelend zal werken voor de twee bedrijven. De CEO van de Curated Shopping Group wordt Andreas Fischer, die ook al CEO van Modomoto was. Oprichters van The Cloakroom, Asbjorn Jorgensen en Kasper Brandi Petersen, zullen het management van de nieuwe groep vervoegen.