Conrad opent virtuele kortingswinkel | RetailDetail

Conrad opent virtuele kortingswinkel

Conrad opent virtuele kortingswinkel

Elektroncicaverkoper Conrad.nl heeft in Arnhem een winkel geopend waarbij klanten met behulp van hun mobiele telefoon 10 procent korting kunnen scannen op bijna het hele assortiment.

Vervolgverhaal in de ontdekking van multichannel

In een leegstaand winkelpand kunnen klanten met behulp van de Layar-technologie producten in de shop scannen, waarna de korting mobiel kan worden opgehaald. Het betreft een vervolgproject van een eerdere pop-upwinkel, die tot 11 maart open was in Enschede. Nieuw is dat klanten op de mobiele telefoon ook informatie en reviews kunnen lezen over een product uit de virtuele shop.

 

"Omdat innovatie hoog in het vaandel van Conrad staat, wilden we na de pop-upwinkels in Enschede weer een stap verder gaan", stelt  Frank de Groot van Conrad in het begeleidende persbericht. "De technologie van Layar bood ons de mogelijkheid om meer interessante informatie en feiten op het concept van onze virtuele kortingswinkels te leggen."

 

"De klant kan nu met zijn smartphone letterlijk in de wereld van Conrad stappen. We hebben namelijk meer dan 100.000 productreviews van klanten op onze website staan, die nu via de Layar-app direct in de Arnhemse winkelstraat op te roepen en te lezen zijn. Zo weet een klant voor de daadwerkelijke aankoop direct wat hij kan verwachten van het betreffende product."

 

Conrad geeft met de nieuwe winkel een vervolg aan de multichannelstrategie. Klanten kunnen met hun smartphone ook de meest recente reclamevideo van Conrad bekijken en door het YouTube-kanaal scrollen. De winkel blijft open tot en met 30 juni. Daarna is het de bedoeling het project elders in Nederland weer voort te zetten met een tijdelijke winkel.



Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.