Conrad opent virtuele kortingswinkel

Conrad opent virtuele kortingswinkel

Elektroncicaverkoper Conrad.nl heeft in Arnhem een winkel geopend waarbij klanten met behulp van hun mobiele telefoon 10 procent korting kunnen scannen op bijna het hele assortiment.

Vervolgverhaal in de ontdekking van multichannel

In een leegstaand winkelpand kunnen klanten met behulp van de Layar-technologie producten in de shop scannen, waarna de korting mobiel kan worden opgehaald. Het betreft een vervolgproject van een eerdere pop-upwinkel, die tot 11 maart open was in Enschede. Nieuw is dat klanten op de mobiele telefoon ook informatie en reviews kunnen lezen over een product uit de virtuele shop.

 

"Omdat innovatie hoog in het vaandel van Conrad staat, wilden we na de pop-upwinkels in Enschede weer een stap verder gaan", stelt  Frank de Groot van Conrad in het begeleidende persbericht. "De technologie van Layar bood ons de mogelijkheid om meer interessante informatie en feiten op het concept van onze virtuele kortingswinkels te leggen."

 

"De klant kan nu met zijn smartphone letterlijk in de wereld van Conrad stappen. We hebben namelijk meer dan 100.000 productreviews van klanten op onze website staan, die nu via de Layar-app direct in de Arnhemse winkelstraat op te roepen en te lezen zijn. Zo weet een klant voor de daadwerkelijke aankoop direct wat hij kan verwachten van het betreffende product."

 

Conrad geeft met de nieuwe winkel een vervolg aan de multichannelstrategie. Klanten kunnen met hun smartphone ook de meest recente reclamevideo van Conrad bekijken en door het YouTube-kanaal scrollen. De winkel blijft open tot en met 30 juni. Daarna is het de bedoeling het project elders in Nederland weer voort te zetten met een tijdelijke winkel.



Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Back to top