Vervolgverhaal in de ontdekking van multichannel
In een leegstaand winkelpand kunnen klanten met behulp van de Layar-technologie producten in de shop scannen, waarna de korting mobiel kan worden opgehaald. Het betreft een vervolgproject van een eerdere pop-upwinkel, die tot 11 maart open was in Enschede. Nieuw is dat klanten op de mobiele telefoon ook informatie en reviews kunnen lezen over een product uit de virtuele shop.
“Omdat innovatie hoog in het vaandel van Conrad staat, wilden we na de pop-upwinkels in Enschede weer een stap verder gaan”, stelt Frank de Groot van Conrad in het begeleidende persbericht. “De technologie van Layar bood ons de mogelijkheid om meer interessante informatie en feiten op het concept van onze virtuele kortingswinkels te leggen.”
“De klant kan nu met zijn smartphone letterlijk in de wereld van Conrad stappen. We hebben namelijk meer dan 100.000 productreviews van klanten op onze website staan, die nu via de Layar-app direct in de Arnhemse winkelstraat op te roepen en te lezen zijn. Zo weet een klant voor de daadwerkelijke aankoop direct wat hij kan verwachten van het betreffende product.”
Conrad geeft met de nieuwe winkel een vervolg aan de multichannelstrategie. Klanten kunnen met hun smartphone ook de meest recente reclamevideo van Conrad bekijken en door het YouTube-kanaal scrollen. De winkel blijft open tot en met 30 juni. Daarna is het de bedoeling het project elders in Nederland weer voort te zetten met een tijdelijke winkel.