Conrad opent virtuele kortingswinkel

Conrad opent virtuele kortingswinkel

Elektroncicaverkoper Conrad.nl heeft in Arnhem een winkel geopend waarbij klanten met behulp van hun mobiele telefoon 10 procent korting kunnen scannen op bijna het hele assortiment.

Vervolgverhaal in de ontdekking van multichannel

In een leegstaand winkelpand kunnen klanten met behulp van de Layar-technologie producten in de shop scannen, waarna de korting mobiel kan worden opgehaald. Het betreft een vervolgproject van een eerdere pop-upwinkel, die tot 11 maart open was in Enschede. Nieuw is dat klanten op de mobiele telefoon ook informatie en reviews kunnen lezen over een product uit de virtuele shop.

 

"Omdat innovatie hoog in het vaandel van Conrad staat, wilden we na de pop-upwinkels in Enschede weer een stap verder gaan", stelt  Frank de Groot van Conrad in het begeleidende persbericht. "De technologie van Layar bood ons de mogelijkheid om meer interessante informatie en feiten op het concept van onze virtuele kortingswinkels te leggen."

 

"De klant kan nu met zijn smartphone letterlijk in de wereld van Conrad stappen. We hebben namelijk meer dan 100.000 productreviews van klanten op onze website staan, die nu via de Layar-app direct in de Arnhemse winkelstraat op te roepen en te lezen zijn. Zo weet een klant voor de daadwerkelijke aankoop direct wat hij kan verwachten van het betreffende product."

 

Conrad geeft met de nieuwe winkel een vervolg aan de multichannelstrategie. Klanten kunnen met hun smartphone ook de meest recente reclamevideo van Conrad bekijken en door het YouTube-kanaal scrollen. De winkel blijft open tot en met 30 juni. Daarna is het de bedoeling het project elders in Nederland weer voort te zetten met een tijdelijke winkel.



Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top