Consument moet niet weten van Amazon Dash | RetailDetail

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Amazon gaat nog eens tientallen merken toevoegen aan Amazon Dash, het toestel waarbij klanten met één druk op de knop een bestelling kunnen plaatsen bij Amazon. Nochtans wordt het toestel bijzonder weinig gebruikt door de klanten.

Producenten willen evolutie niet missen

Amazon Dash werd in de lente van 2015 gelanceerd en moet het bijzonder eenvoudig maken voor consumenten om een bestelling te plaatsen. Die eenvoud heeft wel als nadeel dat voor elk product een eigen Amazon Dash nodig is en dat het bestelde aantal altijd hetzelfde moet zijn.

 

Amazon gelooft duidelijk heel sterk in het product, want binnenkort worden er nog eens tientallen merken toegevoegd aan het systeem. Nochtans zijn de gebruikers niet bepaald enthousiast: minder dan de helft van de mensen die een Amazon Dash in huis hebben, hebben het al gebruikt om een bestelling te plaatsen. Nochtans krijgt iedereen die de eerste keer de Dash-knop gebruikt, de aankoopprijs van vijf dollar terug.

 

Consumenten die de knop wel gebruiken, doen dat overigens ook slechts één keer om de twee maanden. Bovendien vinden heel wat klanten het niet fijn dat ze niet weten hoeveel ze nu neertellen voor hun nieuwe bestelling. Dat kan bij Amazon wel eens een probleem zijn, omdat de prijzen daar nogal kunnen variëren.

 

Verschillende bedrijven geven dan ook toe dat ze hebben ingeschreven op Amazon Dash, omdat ze op een goed blaadje willen staan bij de Amerikaanse online retailer, maar ook omdat ze bang zijn dat ze de volgende grote evolutie missen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.