Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Bij de webwinkel van Media Markt in Nederland ligt het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot een aankoop drie keer hoger dan bij de Duitse en Oostenrijkse collega's. De gemiddelde besteding per klant ligt dan weer drie keer lager.

Waar in Nederland 1,22 procent van de 8 miljoen jaarlijkse bezoekers overgaat tot een aankoop, ligt dat percentage elders tot drie keer zo laag. Vooral de webwinkel van Mediamarkt in Duitsland (0,35%) doet het erg matig. Zusterketen Saturn.de doet het met een conversie van 0,48 procent opvallend beter. De Media Markt-site in Oostenrijk scoort precies even hoog, meldt het online vakblad Emerce op zijn website.

 

Lagere besteding per klant

De bezoekers die daadwerkelijk tot aankoop overgaan, geven gemiddeld 151 euro uit, wat aanzienlijk minder is dan klanten bij de buitenlandse webwinkels. Zo geven klanten in Duitsland respectievelijk 402 (Mediamarkt.de) en 271 euro (Saturn.de) uit. In Oostenrijk ligt de gemiddelde besteding op 295 euro.

 

Opvallend is ook dat klanten in Nederland veel vaker de pakjes thuis laten bezorgen. Slechts 6 procent van de online klanten gaat naar een vestiging om de aankoop af te halen: bestaande filialen profiteren dus amper van de webverkopen. Zij hopen immers dat klanten die een product komen afhalen alsnog andere producten meenemen.

 

Bij de Oostenrijkse Media Markt wordt bijna de helft van de bestellingen afgehaald. Bij Saturn in Duitsland ligt dit percentage op 44 procent, terwijl 24 procent van de online klanten van Media Markt bij onze oosterburen het product komt afhalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top