Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep | RetailDetail

Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Bij de webwinkel van Media Markt in Nederland ligt het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot een aankoop drie keer hoger dan bij de Duitse en Oostenrijkse collega's. De gemiddelde besteding per klant ligt dan weer drie keer lager.

Waar in Nederland 1,22 procent van de 8 miljoen jaarlijkse bezoekers overgaat tot een aankoop, ligt dat percentage elders tot drie keer zo laag. Vooral de webwinkel van Mediamarkt in Duitsland (0,35%) doet het erg matig. Zusterketen Saturn.de doet het met een conversie van 0,48 procent opvallend beter. De Media Markt-site in Oostenrijk scoort precies even hoog, meldt het online vakblad Emerce op zijn website.

 

Lagere besteding per klant

De bezoekers die daadwerkelijk tot aankoop overgaan, geven gemiddeld 151 euro uit, wat aanzienlijk minder is dan klanten bij de buitenlandse webwinkels. Zo geven klanten in Duitsland respectievelijk 402 (Mediamarkt.de) en 271 euro (Saturn.de) uit. In Oostenrijk ligt de gemiddelde besteding op 295 euro.

 

Opvallend is ook dat klanten in Nederland veel vaker de pakjes thuis laten bezorgen. Slechts 6 procent van de online klanten gaat naar een vestiging om de aankoop af te halen: bestaande filialen profiteren dus amper van de webverkopen. Zij hopen immers dat klanten die een product komen afhalen alsnog andere producten meenemen.

 

Bij de Oostenrijkse Media Markt wordt bijna de helft van de bestellingen afgehaald. Bij Saturn in Duitsland ligt dit percentage op 44 procent, terwijl 24 procent van de online klanten van Media Markt bij onze oosterburen het product komt afhalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.