Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Bij de webwinkel van Media Markt in Nederland ligt het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot een aankoop drie keer hoger dan bij de Duitse en Oostenrijkse collega's. De gemiddelde besteding per klant ligt dan weer drie keer lager.

Waar in Nederland 1,22 procent van de 8 miljoen jaarlijkse bezoekers overgaat tot een aankoop, ligt dat percentage elders tot drie keer zo laag. Vooral de webwinkel van Mediamarkt in Duitsland (0,35%) doet het erg matig. Zusterketen Saturn.de doet het met een conversie van 0,48 procent opvallend beter. De Media Markt-site in Oostenrijk scoort precies even hoog, meldt het online vakblad Emerce op zijn website.

 

Lagere besteding per klant

De bezoekers die daadwerkelijk tot aankoop overgaan, geven gemiddeld 151 euro uit, wat aanzienlijk minder is dan klanten bij de buitenlandse webwinkels. Zo geven klanten in Duitsland respectievelijk 402 (Mediamarkt.de) en 271 euro (Saturn.de) uit. In Oostenrijk ligt de gemiddelde besteding op 295 euro.

 

Opvallend is ook dat klanten in Nederland veel vaker de pakjes thuis laten bezorgen. Slechts 6 procent van de online klanten gaat naar een vestiging om de aankoop af te halen: bestaande filialen profiteren dus amper van de webverkopen. Zij hopen immers dat klanten die een product komen afhalen alsnog andere producten meenemen.

 

Bij de Oostenrijkse Media Markt wordt bijna de helft van de bestellingen afgehaald. Bij Saturn in Duitsland ligt dit percentage op 44 procent, terwijl 24 procent van de online klanten van Media Markt bij onze oosterburen het product komt afhalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top