Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Conversie Mediamarkt.nl hoogste in de groep

Bij de webwinkel van Media Markt in Nederland ligt het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot een aankoop drie keer hoger dan bij de Duitse en Oostenrijkse collega's. De gemiddelde besteding per klant ligt dan weer drie keer lager.

Waar in Nederland 1,22 procent van de 8 miljoen jaarlijkse bezoekers overgaat tot een aankoop, ligt dat percentage elders tot drie keer zo laag. Vooral de webwinkel van Mediamarkt in Duitsland (0,35%) doet het erg matig. Zusterketen Saturn.de doet het met een conversie van 0,48 procent opvallend beter. De Media Markt-site in Oostenrijk scoort precies even hoog, meldt het online vakblad Emerce op zijn website.

 

Lagere besteding per klant

De bezoekers die daadwerkelijk tot aankoop overgaan, geven gemiddeld 151 euro uit, wat aanzienlijk minder is dan klanten bij de buitenlandse webwinkels. Zo geven klanten in Duitsland respectievelijk 402 (Mediamarkt.de) en 271 euro (Saturn.de) uit. In Oostenrijk ligt de gemiddelde besteding op 295 euro.

 

Opvallend is ook dat klanten in Nederland veel vaker de pakjes thuis laten bezorgen. Slechts 6 procent van de online klanten gaat naar een vestiging om de aankoop af te halen: bestaande filialen profiteren dus amper van de webverkopen. Zij hopen immers dat klanten die een product komen afhalen alsnog andere producten meenemen.

 

Bij de Oostenrijkse Media Markt wordt bijna de helft van de bestellingen afgehaald. Bij Saturn in Duitsland ligt dit percentage op 44 procent, terwijl 24 procent van de online klanten van Media Markt bij onze oosterburen het product komt afhalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top