Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop

Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop

Coolblue is verkozen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland 2012’ tijdens de Thuiswinkel Awards. De jury prees vooral de sterke klantenservice van de online retailer met zowat 150 webshops in de Benelux. Aan dat indrukwekkende lijstje voegt Coolblue maandag ook nog een webwinkel voor televisies toe.

Beste Webwinkels van Nederland

Volgens de vakjury van de Thuiswinkel Awards onderscheidt Coolblue zich door “concessieloos voor de klant te kiezen” in een nochtans zeer concurrentiele markt: “De online retailer geeft zijn eigen medewerkers de ruimte om klanten ook echt te helpen, en dat in de meest concurrerende markt op internet.” Daarmee eindigde de webwinkelier voor andere genomineerden Bol.com en De Bijenkorf, nog twee “parels” in het Nederlandse e-taillandschap.

 

Als beste startende webwinkel werd Chocstar gekozen, een Nederlandse webshop die klanten toelaat zelf hun chocoladerepen samen te stellen. Wenskaartenservice Greetz kreeg de prijs voor beste mobiele webwinkel van Nederland voor zijn mobiele applicatie, die een technologisch hoogstandje werd genoemd. Voor het eerst werd ook een award voor Cross Border E-commerce uitgereikt, voor online retailers die in het buitenland succes oogsten. Intrastores mocht de spits afbijten met zijn Trekhaakshop.nl.

 

Online televisieshop

Op de prijsuitreiking maakte Coolblue bekend nog een nieuwe webwinkel te openen, dit maal specifiek voor televisietoestellen. Voor de groep is het een nieuwe mijlpaal omdat het voor het eerst producten ‘zonder stekker’ gaat verkopen. Al twee jaar geleden liet topman Piet Zwart optekenen dat hij mogelijkheden in die markt zag, en nu is het dus zover.

 

De expansie van Coolblue gaat momenteel razendsnel. Nog vorige week zagen twee nieuwe webshops van de groep het daglicht: Papiervernietigerstore en Labelprintercenter. Bovendien zoekt de keten zowel in Nederland als in België nog fysieke winkelpunten te openen. In 2011 steeg de omzet van Coolblue met 20 procent naar een totaal van 114 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top