Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop

Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop

Coolblue is verkozen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland 2012’ tijdens de Thuiswinkel Awards. De jury prees vooral de sterke klantenservice van de online retailer met zowat 150 webshops in de Benelux. Aan dat indrukwekkende lijstje voegt Coolblue maandag ook nog een webwinkel voor televisies toe.

Beste Webwinkels van Nederland

Volgens de vakjury van de Thuiswinkel Awards onderscheidt Coolblue zich door “concessieloos voor de klant te kiezen” in een nochtans zeer concurrentiele markt: “De online retailer geeft zijn eigen medewerkers de ruimte om klanten ook echt te helpen, en dat in de meest concurrerende markt op internet.” Daarmee eindigde de webwinkelier voor andere genomineerden Bol.com en De Bijenkorf, nog twee “parels” in het Nederlandse e-taillandschap.

 

Als beste startende webwinkel werd Chocstar gekozen, een Nederlandse webshop die klanten toelaat zelf hun chocoladerepen samen te stellen. Wenskaartenservice Greetz kreeg de prijs voor beste mobiele webwinkel van Nederland voor zijn mobiele applicatie, die een technologisch hoogstandje werd genoemd. Voor het eerst werd ook een award voor Cross Border E-commerce uitgereikt, voor online retailers die in het buitenland succes oogsten. Intrastores mocht de spits afbijten met zijn Trekhaakshop.nl.

 

Online televisieshop

Op de prijsuitreiking maakte Coolblue bekend nog een nieuwe webwinkel te openen, dit maal specifiek voor televisietoestellen. Voor de groep is het een nieuwe mijlpaal omdat het voor het eerst producten ‘zonder stekker’ gaat verkopen. Al twee jaar geleden liet topman Piet Zwart optekenen dat hij mogelijkheden in die markt zag, en nu is het dus zover.

 

De expansie van Coolblue gaat momenteel razendsnel. Nog vorige week zagen twee nieuwe webshops van de groep het daglicht: Papiervernietigerstore en Labelprintercenter. Bovendien zoekt de keten zowel in Nederland als in België nog fysieke winkelpunten te openen. In 2011 steeg de omzet van Coolblue met 20 procent naar een totaal van 114 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top