Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop | RetailDetail

Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop

Coolblue, Beste Webwinkel 2012, opent televisieshop

Coolblue is verkozen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland 2012’ tijdens de Thuiswinkel Awards. De jury prees vooral de sterke klantenservice van de online retailer met zowat 150 webshops in de Benelux. Aan dat indrukwekkende lijstje voegt Coolblue maandag ook nog een webwinkel voor televisies toe.

Beste Webwinkels van Nederland

Volgens de vakjury van de Thuiswinkel Awards onderscheidt Coolblue zich door “concessieloos voor de klant te kiezen” in een nochtans zeer concurrentiele markt: “De online retailer geeft zijn eigen medewerkers de ruimte om klanten ook echt te helpen, en dat in de meest concurrerende markt op internet.” Daarmee eindigde de webwinkelier voor andere genomineerden Bol.com en De Bijenkorf, nog twee “parels” in het Nederlandse e-taillandschap.

 

Als beste startende webwinkel werd Chocstar gekozen, een Nederlandse webshop die klanten toelaat zelf hun chocoladerepen samen te stellen. Wenskaartenservice Greetz kreeg de prijs voor beste mobiele webwinkel van Nederland voor zijn mobiele applicatie, die een technologisch hoogstandje werd genoemd. Voor het eerst werd ook een award voor Cross Border E-commerce uitgereikt, voor online retailers die in het buitenland succes oogsten. Intrastores mocht de spits afbijten met zijn Trekhaakshop.nl.

 

Online televisieshop

Op de prijsuitreiking maakte Coolblue bekend nog een nieuwe webwinkel te openen, dit maal specifiek voor televisietoestellen. Voor de groep is het een nieuwe mijlpaal omdat het voor het eerst producten ‘zonder stekker’ gaat verkopen. Al twee jaar geleden liet topman Piet Zwart optekenen dat hij mogelijkheden in die markt zag, en nu is het dus zover.

 

De expansie van Coolblue gaat momenteel razendsnel. Nog vorige week zagen twee nieuwe webshops van de groep het daglicht: Papiervernietigerstore en Labelprintercenter. Bovendien zoekt de keten zowel in Nederland als in België nog fysieke winkelpunten te openen. In 2011 steeg de omzet van Coolblue met 20 procent naar een totaal van 114 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.