Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

Webshopketen Coolblue lanceert een nieuwe aanval op de fysieke winkels dankzij een “vandaag nog geleverd”-garantie. Die extreem snelle service komt er wel aan een fikse meerprijs.

Voor 15u besteld = voor 22u geleverd

Wie haast heeft en voor 15u een product bestelt in een van de 96 Coolblue-webshops, kan er sinds vandaag voor kiezen om zijn bestelling nog dezelfde dag thuisgeleverd te krijgen. Het pakketje wordt dan 's avonds (tussen 18 en 22u) bezorgd.

 

Met deze service, die wel achttien euro kost, wil Coolblue zijn marktaandeel nog uitbreiden, vooral ten nadele van fysieke winkels. “Fysieke winkels die niet onderscheidend zijn in advies en service hebben een probleem. Het enige voordeel dat dit type winkels had was dat je producten vandaag nog in huis hebt. Als dat voordeel ook wegvalt, blijft er weinig over”, slijpt directeur Pieter Zwart de messen.

 

Vergetelheden en defecten

VandaagNog mikt vooral op noodgevallen en ongeduldigen: uit een eigen onderzoek blijkt dat de belangrijkste doelgroepen voor zo'n extreem snelle levering “een defect toestel”, “een probleem dat onmiddellijke oplossing vereist” en “een vergeten verjaardag” zijn.Wie wat meer geduld heeft, krijgt gewoon de volgende dag zijn pakketje thuis, of kan het gaan afhalen in een van de vier fysieke winkels van Coolblue.

 

Een echte primeur is dit echter niet: de webshop Scheer en Foppen biedt al enkele weken een “Same day delivery” aan voor Nederlanders die niet op de Waddeneilanden wonen. Daar moeten klanten dan wel nog vroeger voor bestellen (voor 13u) en nog meer voor betalen (19,95 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top