Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog' | RetailDetail

Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

Webshopketen Coolblue lanceert een nieuwe aanval op de fysieke winkels dankzij een “vandaag nog geleverd”-garantie. Die extreem snelle service komt er wel aan een fikse meerprijs.

Voor 15u besteld = voor 22u geleverd

Wie haast heeft en voor 15u een product bestelt in een van de 96 Coolblue-webshops, kan er sinds vandaag voor kiezen om zijn bestelling nog dezelfde dag thuisgeleverd te krijgen. Het pakketje wordt dan 's avonds (tussen 18 en 22u) bezorgd.

 

Met deze service, die wel achttien euro kost, wil Coolblue zijn marktaandeel nog uitbreiden, vooral ten nadele van fysieke winkels. “Fysieke winkels die niet onderscheidend zijn in advies en service hebben een probleem. Het enige voordeel dat dit type winkels had was dat je producten vandaag nog in huis hebt. Als dat voordeel ook wegvalt, blijft er weinig over”, slijpt directeur Pieter Zwart de messen.

 

Vergetelheden en defecten

VandaagNog mikt vooral op noodgevallen en ongeduldigen: uit een eigen onderzoek blijkt dat de belangrijkste doelgroepen voor zo'n extreem snelle levering “een defect toestel”, “een probleem dat onmiddellijke oplossing vereist” en “een vergeten verjaardag” zijn.Wie wat meer geduld heeft, krijgt gewoon de volgende dag zijn pakketje thuis, of kan het gaan afhalen in een van de vier fysieke winkels van Coolblue.

 

Een echte primeur is dit echter niet: de webshop Scheer en Foppen biedt al enkele weken een “Same day delivery” aan voor Nederlanders die niet op de Waddeneilanden wonen. Daar moeten klanten dan wel nog vroeger voor bestellen (voor 13u) en nog meer voor betalen (19,95 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.