Coolblue breidt steeds verder uit

Coolblue breidt steeds verder uit

Online retailer Coolblue breidt zijn aandachtsgebied steeds verder uit en opent nu ook webwinkels met de focus op het stekkerloze deel van het non-foodassortiment.

Van mp3-spelers naar messen

Coolblue ontstond ooit uit de verkoop van mp3-spelers vanaf een zolderkamer en groeide uit tot één van de grootste verkopers van elektronica in Nederland, met meer dan honderd gespecialiseerde webshops. Afgelopen najaar begon het bedrijf al met een winkel in zout- en pepermolens en nu zijn er ook winkels met bestek, pannen, theepotten en wijnglazen.

 

Zwart laat desgevraagd weten dat "ons model zich niet beperkt tot elektronica", maar laat zich niet uit over de exacte toekomstplannen. Het lijkt er echter op dat Coolblue zich in hoog tempo aan het ontwikkelen is tot een concurrent van de grotere online warenhuizen in Nederland, met name Wehkamp.nl en Bol.com.

 

Daarnaast timmert Coolblue steeds nadrukkelijker aan de weg met fysieke winkels. Het bedrijf zoekt "winkelpanden met veel parkeerruimte" in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, maar staat ook open voor andere steden.

Tags: