Coolblue breidt steeds verder uit

Coolblue breidt steeds verder uit

Online retailer Coolblue breidt zijn aandachtsgebied steeds verder uit en opent nu ook webwinkels met de focus op het stekkerloze deel van het non-foodassortiment.

Van mp3-spelers naar messen

Coolblue ontstond ooit uit de verkoop van mp3-spelers vanaf een zolderkamer en groeide uit tot één van de grootste verkopers van elektronica in Nederland, met meer dan honderd gespecialiseerde webshops. Afgelopen najaar begon het bedrijf al met een winkel in zout- en pepermolens en nu zijn er ook winkels met bestek, pannen, theepotten en wijnglazen.

 

Zwart laat desgevraagd weten dat "ons model zich niet beperkt tot elektronica", maar laat zich niet uit over de exacte toekomstplannen. Het lijkt er echter op dat Coolblue zich in hoog tempo aan het ontwikkelen is tot een concurrent van de grotere online warenhuizen in Nederland, met name Wehkamp.nl en Bol.com.

 

Daarnaast timmert Coolblue steeds nadrukkelijker aan de weg met fysieke winkels. Het bedrijf zoekt "winkelpanden met veel parkeerruimte" in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, maar staat ook open voor andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top