Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Op de Global E-Commerce Summit in Barcelona, waar de Amerikaanse en Europese onlinespelers van 2 tot 4 juni samenkwamen voor een congres, zijn de Europese E-commerce Awards uitgereikt. Uit de Benelux viel Coolblue in de prijzen.

Zilver voor ondernemerschap

De Belgisch-Nederlandse (elektro)speciaalzaak Coolblue werd tijdens de vijfde editie van de Global E-Commerce Summit tweede in de categorie Entrepreneurial Award, een prijs die de meest ondernemende internetspeler bekroont. Coolblue, dat de laatste tijd een enorme expansie doormaakt, moest in zijn categorie enkel het Franse Vestiaire Collective laten voorgaan. Brons was er voor de Noorse woon- en doe-het-zelfspecialist Clas Ohlson.

 

De Cross Border Award voor beste internationale speler ging dit keer niet naar Amazon maar naar het Britse ASOS. 's Werelds grootste internetwarenhuis moest genoegen nemen met de derde plaats, want het zilver ging in Barcelona naar het Duitse Zalando. Het Spaanse Mango en de Franse schoenenretailer Sarenza vielen net naast het podium.

 

De Multichannel Award werd dan weer een exclusief Brits onderonsje: John Lewis won goud, voor Marks & Spencer en Burberry. Nespresso en C&A pakten hier net naast de prijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top