Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Op de Global E-Commerce Summit in Barcelona, waar de Amerikaanse en Europese onlinespelers van 2 tot 4 juni samenkwamen voor een congres, zijn de Europese E-commerce Awards uitgereikt. Uit de Benelux viel Coolblue in de prijzen.

Zilver voor ondernemerschap

De Belgisch-Nederlandse (elektro)speciaalzaak Coolblue werd tijdens de vijfde editie van de Global E-Commerce Summit tweede in de categorie Entrepreneurial Award, een prijs die de meest ondernemende internetspeler bekroont. Coolblue, dat de laatste tijd een enorme expansie doormaakt, moest in zijn categorie enkel het Franse Vestiaire Collective laten voorgaan. Brons was er voor de Noorse woon- en doe-het-zelfspecialist Clas Ohlson.

 

De Cross Border Award voor beste internationale speler ging dit keer niet naar Amazon maar naar het Britse ASOS. 's Werelds grootste internetwarenhuis moest genoegen nemen met de derde plaats, want het zilver ging in Barcelona naar het Duitse Zalando. Het Spaanse Mango en de Franse schoenenretailer Sarenza vielen net naast het podium.

 

De Multichannel Award werd dan weer een exclusief Brits onderonsje: John Lewis won goud, voor Marks & Spencer en Burberry. Nespresso en C&A pakten hier net naast de prijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top