Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Op de Global E-Commerce Summit in Barcelona, waar de Amerikaanse en Europese onlinespelers van 2 tot 4 juni samenkwamen voor een congres, zijn de Europese E-commerce Awards uitgereikt. Uit de Benelux viel Coolblue in de prijzen.

Zilver voor ondernemerschap

De Belgisch-Nederlandse (elektro)speciaalzaak Coolblue werd tijdens de vijfde editie van de Global E-Commerce Summit tweede in de categorie Entrepreneurial Award, een prijs die de meest ondernemende internetspeler bekroont. Coolblue, dat de laatste tijd een enorme expansie doormaakt, moest in zijn categorie enkel het Franse Vestiaire Collective laten voorgaan. Brons was er voor de Noorse woon- en doe-het-zelfspecialist Clas Ohlson.

 

De Cross Border Award voor beste internationale speler ging dit keer niet naar Amazon maar naar het Britse ASOS. 's Werelds grootste internetwarenhuis moest genoegen nemen met de derde plaats, want het zilver ging in Barcelona naar het Duitse Zalando. Het Spaanse Mango en de Franse schoenenretailer Sarenza vielen net naast het podium.

 

De Multichannel Award werd dan weer een exclusief Brits onderonsje: John Lewis won goud, voor Marks & Spencer en Burberry. Nespresso en C&A pakten hier net naast de prijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top