Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Drukte vermijden

Volgens Coolblue wordt het weekend van Black Friday het weekend met de meeste online bestellingen ooit in België en Nederland, wat mogelijk een probleem vormt voor de bezorgers. Om ervoor te zorgen dat klanten hun pakjes toch op tijd krijgen, kiest Coolblue er voor om al een weekje eerder aan de slag te gaan met grote kortingen.

 

“We hebben de aanbiedingen al op voorraad liggen, dus waarom zouden we ze niet al vanaf vandaag verkopen? Dit is niet alleen leuk voor onze klanten, maar zo helpen we ook de druk op de pakketbezorging te spreiden”, zegt topman Pieter Zwart over het idee achter Blue Friday.

 

Een ander voordeel is dat Coolblue zo natuurlijk ook een deel van de concurrentie te snel af is. De consument kan zijn geld maar een keer uitgeven en met Blue Friday wil Coolblue niet verzeild geraken in de chaos rond Black Friday, die gepaard gaat met heel wat kortingen bij grote en kleine retailers. Benieuwd of deze Blue Friday het succes van Singles' Day - dat Coolblue in tegenstelling tot bol.com aan zich voorbij liet gaan - enigszins kan evenaren...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top