Coolblue schakelt 2000 afhaalpunten in

Coolblue schakelt 2000 afhaalpunten in
Klanten van het webwinkelbedrijf Coolblue kunnen bij bestellingen voortaan kiezen tussen thuisbezorgen of afhalen bij tweeduizend afhaalpunten. Het bedrijf werkt daarvoor samen met logistiek dienstverlener PostNL.Dat meldt Entertainment Business. De bestellingen kunnen onder meer worden afgehaald bij vestigingen van PostNL zelf of bij servicepunten, die onder meer in winkels van Primera, Bruna, Jumbo en Albert Heijn gevestigd zijn. Dat laatste is opvallend. Albert Heijn-moeder Ahold nam onlangs met Bol.com een concurrent van Coolblue over. Mogelijk wil Ahold de supermarkten ook gaan inzetten als afhaalpunt voor Bol.com.

Met de dienst hoopt Coolblue klanten die weinig thuis zijn beter van dienst te zijn. "Veel klanten geven aan dat ze het fijn zouden vinden om hun bestelde producten op te halen bij een plek naar keuze. Die mogelijkheid kunnen we nu bieden met de PostNL-ophaalpunten, waarvan er altijd wel één in de buurt zit", zegt oprichter en directeur Pieter Zwart van Coolblue in een toelichting.

Coolblue verwacht dit jaar driekwart miljoen pakketjes te versturen. Wie voor half elf in de avond bestelt, kan het pakket de volgende na 16.00 uur ophalen op het afhaalpunt naar keuze. De verzending is gratis.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top