Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt | RetailDetail

Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Meteen na witgoed boort Coolblue met de outdoor-markt al een nieuwe sector aan. Ook de kampeerder kan er nu terecht voor zijn tenten, zaklampen en slaapzakken.

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.nl en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.nl hebben de Rotterdammers naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat Belgisch manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuwe uitbreiding

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 120 Nederlandse webwinkels, (bijna) allemaal met een Belgisch broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.