Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Meteen na witgoed boort Coolblue met de outdoor-markt al een nieuwe sector aan. Ook de kampeerder kan er nu terecht voor zijn tenten, zaklampen en slaapzakken.

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.nl en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.nl hebben de Rotterdammers naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat Belgisch manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuwe uitbreiding

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 120 Nederlandse webwinkels, (bijna) allemaal met een Belgisch broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top