Coolblue sluit alliantie met Apple-gebruikers | RetailDetail

Coolblue sluit alliantie met Apple-gebruikers

Coolblue sluit alliantie met Apple-gebruikers

Internetretailer Coolblue heeft een alliantie gesloten met twee grote Apple-fangroepen. Het bedrijf verzorgt vanaf vandaag de online shops van iPhoneclub.nl en iPadclub.nl, naar eigen zeggen de grootste fancommunities van Apple-producten in Nederland.

Prettige omgeving vindt Beste Webwinkel

De samenwerking tussen de beide partijen past in de filosofie van Coolblue om naar de klanten te gaan. "Of klanten nu advies willen via een fysieke winkel, online winkel, sociale media of een community: dat maakt ons niet uit. We willen ons advies geven op een plek die consumenten prettig vinden", zegt Coolblue-oprichter Pieter Zwart.

 

De retailer gaat nu het hele e-commercetraject voor zijn rekening nemen, waaronder inkoop, logstiek en service. De webshops verschijnen als een shop-in-shop op de beide sites. Jean-Paul Horn van moederbedrijf iCultures is blij met de samenwerking: "We kunnen ons geen betere partner voor onze accessoireshop voorstellen dan Coolblue. Ze winnen per slot van rekening niet zomaar de prijs voor Beste Webwinkel."

 

De twee Apple-sites samen trekken zowat 2,5 miljoen bezoekers per maand. Coolblue daarentegen heeft intussen 163 webwinkels op productniveau, die jaarlijks alles samen meer dan veertig miljoen bezoekers trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top