Coolblue sluit alliantie met Apple-gebruikers

Coolblue sluit alliantie met Apple-gebruikers

Internetretailer Coolblue heeft een alliantie gesloten met twee grote Apple-fangroepen. Het bedrijf verzorgt vanaf vandaag de online shops van iPhoneclub.nl en iPadclub.nl, naar eigen zeggen de grootste fancommunities van Apple-producten in Nederland.

Prettige omgeving vindt Beste Webwinkel

De samenwerking tussen de beide partijen past in de filosofie van Coolblue om naar de klanten te gaan. "Of klanten nu advies willen via een fysieke winkel, online winkel, sociale media of een community: dat maakt ons niet uit. We willen ons advies geven op een plek die consumenten prettig vinden", zegt Coolblue-oprichter Pieter Zwart.

 

De retailer gaat nu het hele e-commercetraject voor zijn rekening nemen, waaronder inkoop, logstiek en service. De webshops verschijnen als een shop-in-shop op de beide sites. Jean-Paul Horn van moederbedrijf iCultures is blij met de samenwerking: "We kunnen ons geen betere partner voor onze accessoireshop voorstellen dan Coolblue. Ze winnen per slot van rekening niet zomaar de prijs voor Beste Webwinkel."

 

De twee Apple-sites samen trekken zowat 2,5 miljoen bezoekers per maand. Coolblue daarentegen heeft intussen 163 webwinkels op productniveau, die jaarlijks alles samen meer dan veertig miljoen bezoekers trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top