Coolblue stapt in witgoed | RetailDetail

Coolblue stapt in witgoed

Coolblue stapt in witgoed

Webwarenhuis Coolblue opent vandaag een webwinkel voor wasmachines en één voor wasdrogers. Voor de Rotterdammers zijn het meteen de eerste stapjes in witgoed, zo'n anderhalf jaar nadat die andere onlinereus bol.com daarmee begon.

'Belangrijkste' eerst, ander witgoed volgt

"Een wasmachine is één van de belangrijkste apparaten in een huishouden", verklaart Coolblue-stichter en topman Pieter Zwart de uitbreiding. Hij benadrukt ook het belang van een gespecialiseerde webshop bij de aankoop van een wasmachine: "De keuze voor de juiste wasmachine is ingewikkelder dan alleen merk en prijs. Wanneer het ene gezin vooral let op het energieverbruik en het geluid, is het dan weer voor een ander gezin de centrifugesnelheid en het aantal kilo's die tellen."

 

Coolblue wijst er verder op dat voor witgoed niet alleen de levering aan huis (en eventuele terugzending), maar ook de installatie gratis is. Daarmee is de firma binnen de grote webshops naar eigen zeggen uniek in de Benelux.

 

Meteen kondigt Coolblue ook aan dat er in de komende weken nog meer witgoed aan het aanbod zal worden toegevoegd: zo kunnen onder andere koelkasten, diepvriezers en vaatwassers binnenkort worden aangekocht in een gespecialiseerde Coolblue-webwinkel.

 

Dankzij nieuw magazijn

De uitbreiding is te danken aan het nieuwe magazijn in Tilburg, dat begin deze maand openging. Toen al was te horen dat het nieuwe magazijn niet enkel een betere belevering van België toeliet, maar ook een uitbreiding van het aanbod.

 

Coolblue hoopt dit jaar meer dan honderd nieuwe webwinkels te openen. Met de twee nieuwelingen van vandaag erbij zit het webwarenhuis inmiddels aan 107 Nederlandse webwinkels, telkens met een Belgisch broertje. Vorig jaar was Coolblue goed voor een omzet van 168 miljoen euro, maar uitbreidingen als deze moeten dat bedrag dit jaar flink laten stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.