Cosmox klaagt Bol.com aan over gratis verzending

Cosmox klaagt Bol.com aan over gratis verzending

Online boekhandel Cosmox.nl heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie tegen concurrent Bol.com. Cosmox vindt dat in een reclamespot ten onrechte wordt gemeld dat verzending gratis is, terwijl dit pas vanaf een aankoopbedrag van twintig euro geldt.

'Misleidend en oneerlijk'

"Dit is misleiding van de consument en oneerlijke concurrentie", stelt Hubert de Koning van Cosmox. "We zijn benieuwd naar het oordeel van de Reclame Code Commissie. Bol.com wekt de suggestie dat het gratis is, maar als je een boek of een cd bestelt zijn de verzendkosten gewoon 1,95 euro. Dit vinden we extra vervelend omdat wij al vijf jaar wél alle aankopen gratis verzenden en daarmee een uniek voordeel voor de consument bieden."

 

Volgens De Koning is het geen flauwe klacht om een concurrent te pesten. "Verzendkosten zijn een belangrijke factor, die bepaalt waar een klant online gaat winkelen. Daarom weegt het voor ons heel zwaar dat de consument wel eerlijk wordt voorgelicht", klinkt het bij de dochter van boekenclub ECI.

 

Bol.com begon vorige week met het schrappen van de verzendkosten bij bestellingen vanaf 20 euro. Het bedrijf maakt hiermee sindsdien uitgebreid reclame, maar die is duidelijk niet voor iedereen even koosjer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top