Curator Truus.nl vindt anonieme koper

Curator Truus.nl vindt anonieme koper

De curator van de failliete webwinkel Truus.nl is erin geslaagd het ict-platform, het klantenbestand en de voorraad van de failliete webwinkel te verkopen. Wie de koper is, wou de curator echter niet kwijt.

Merknaam Truus verdwijnt

Van een echte doorstart is echter geen sprake, want de nieuwe eigenaar zal niet verdergaan onder de naam Truus.nl. De webwinkel werd twee jaar geleden opgericht door drie jonge ondernemers uit Rotterdam die Truus.nl wilden doen concurreren met Albert Heijn.

 

Ze verwachtten dat er binnen de vijf jaar "een omzet van honderd miljoen euro", maar Truus werd nooit een succes en boekte in 2011 een omzet van amper 866.022 euro. De webshop bouwde echter steeds grotere verliezen en ging in augustus failliet met een schuld van ruim 100.000 euro.

 

Volgens de curator werd het faillissement van de betrokken vennootschappen veroorzaakt is doordat de beoogde ontwikkeling van de markt achterbleef. Daarnaast waren er hoge aanloopkosten en ontbrak het aan aanvullende financiering om die aanloopkosten te dekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top