De Bijenkorf gaat communicatie verder digitaliseren | RetailDetail

De Bijenkorf gaat communicatie verder digitaliseren

De Bijenkorf gaat communicatie verder digitaliseren

De Bijenkorf gaat het komende jaar sterk investeren in digitale communicatie met hun klanten. Het gaat ook 'tablet assisted sales' uitrollen naar alle filialen, na een test in twee vestigingen.

Uitbreiding app

De 'tablet assisted sales' werden eerder al uitgetest in de filialen van Amsterdam en Utrecht, maar zullen nu dus ook naar de andere filialen van de retailer gebracht worden. Zo kunnen verkopers de juiste producten via een tablet online bestellen voor hun klanten, wanneer die niet beschikbaar zijn in de winkel.

 

Daarnaast wordt er anderhalf miljoen geïnvesteerd in nieuwe CRM-systemen en zullen de functionaliteiten van de app van De Bijenkorf flink uitgebreid worden. Klanten zullen voortaan barcodes van producten kunnen scannen, om zo meer informatie te krijgen over het product zelf en over de beschikbaarheid in de filialen of op de webshop.

 

Ze kunnen ook een Bijenkorf Cadeaucard scannen, om zo via de app af te rekenen. Bovendien kunnen klanten er ook hun verzamelde punten kunnen bekijken en een overzicht krijgen van hun recente aankopen.

 

Geen brievenbuspost meer

De app zal ook het belangrijkste medium worden in het contact met de klant, aangezien De Bijenkorf stopt met het versturen van poststukken naar hun klanten en ze voortaan enkel nog digitaal zal informeren.

 

"De Bijenkorf heeft binnen retail een leidende positie qua digitaal bereik. Daarom stoppen wij met de verzending van miljoenen poststukken en informeren onze klanten voortaan digitaal. Onderzoek toont aan dat onze klanten dit ook willen, mits afgestemd op hun persoonlijke interesses", zegt Robert Bohemen, directeur Marketing in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.