De Bijenkorf gaat communicatie verder digitaliseren | RetailDetail

De Bijenkorf gaat communicatie verder digitaliseren

De Bijenkorf gaat communicatie verder digitaliseren

De Bijenkorf gaat het komende jaar sterk investeren in digitale communicatie met hun klanten. Het gaat ook 'tablet assisted sales' uitrollen naar alle filialen, na een test in twee vestigingen.

Uitbreiding app

De 'tablet assisted sales' werden eerder al uitgetest in de filialen van Amsterdam en Utrecht, maar zullen nu dus ook naar de andere filialen van de retailer gebracht worden. Zo kunnen verkopers de juiste producten via een tablet online bestellen voor hun klanten, wanneer die niet beschikbaar zijn in de winkel.

 

Daarnaast wordt er anderhalf miljoen geïnvesteerd in nieuwe CRM-systemen en zullen de functionaliteiten van de app van De Bijenkorf flink uitgebreid worden. Klanten zullen voortaan barcodes van producten kunnen scannen, om zo meer informatie te krijgen over het product zelf en over de beschikbaarheid in de filialen of op de webshop.

 

Ze kunnen ook een Bijenkorf Cadeaucard scannen, om zo via de app af te rekenen. Bovendien kunnen klanten er ook hun verzamelde punten kunnen bekijken en een overzicht krijgen van hun recente aankopen.

 

Geen brievenbuspost meer

De app zal ook het belangrijkste medium worden in het contact met de klant, aangezien De Bijenkorf stopt met het versturen van poststukken naar hun klanten en ze voortaan enkel nog digitaal zal informeren.

 

"De Bijenkorf heeft binnen retail een leidende positie qua digitaal bereik. Daarom stoppen wij met de verzending van miljoenen poststukken en informeren onze klanten voortaan digitaal. Onderzoek toont aan dat onze klanten dit ook willen, mits afgestemd op hun persoonlijke interesses", zegt Robert Bohemen, directeur Marketing in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.