Uitbreiding app
De ’tablet assisted sales’ werden eerder al uitgetest in de filialen van Amsterdam en Utrecht, maar zullen nu dus ook naar de andere filialen van de retailer gebracht worden. Zo kunnen verkopers de juiste producten via een tablet online bestellen voor hun klanten, wanneer die niet beschikbaar zijn in de winkel.
Daarnaast wordt er anderhalf miljoen geïnvesteerd in nieuwe CRM-systemen en zullen de functionaliteiten van de app van De Bijenkorf flink uitgebreid worden. Klanten zullen voortaan barcodes van producten kunnen scannen, om zo meer informatie te krijgen over het product zelf en over de beschikbaarheid in de filialen of op de webshop.
Ze kunnen ook een Bijenkorf Cadeaucard scannen, om zo via de app af te rekenen. Bovendien kunnen klanten er ook hun verzamelde punten kunnen bekijken en een overzicht krijgen van hun recente aankopen.
Geen brievenbuspost meer
De app zal ook het belangrijkste medium worden in het contact met de klant, aangezien De Bijenkorf stopt met het versturen van poststukken naar hun klanten en ze voortaan enkel nog digitaal zal informeren.
“De Bijenkorf heeft binnen retail een leidende positie qua digitaal bereik. Daarom stoppen wij met de verzending van miljoenen poststukken en informeren onze klanten voortaan digitaal. Onderzoek toont aan dat onze klanten dit ook willen, mits afgestemd op hun persoonlijke interesses”, zegt Robert Bohemen, directeur Marketing in een persbericht.