De Bijenkorf investeert verder in crosschannel | RetailDetail

De Bijenkorf investeert verder in crosschannel

De Bijenkorf investeert verder in crosschannel

Winkelketen De Bijenkorf gaat de crosschannelmogelijkheden die eerder als test werden ingevoerd in Amstelveen en Eindhoven, ook hun plaats zullen krijgen in de andere vestigingen.

Tablets in alle winkels

In de twee testwinkels maakt De Bijenkorf al gebruik van tablets, om klanten zo eenvoudig bij te kunnen staan met extra informatie tijdens hun aankopen, maar ten laatste volgend jaar moeten alle andere filialen dezelfde mogelijkheden bieden. Zo kunnen verkopers producten onmiddellijk bestellen op deBijenkorf.nl als ze niet op voorraad zijn in de winkel. Eerder had De Bijenkorf er ook al voor gezorgd dat klanten rechtstreeks via die tablets konden afrekenen in de winkels.

 

Klanten zullen voortaan ook hun online bestellingen op zondag kunnen ophalen. "De Bijenkorf is de eerste fashion retailer die het mogelijk maakt voor haar klanten om zeven dagen per week binnen 1 dag hun bestelling op te halen in een van de filialen", zegt de keten volgens Twinkle. Bestellingen die op zaterdag voor 21u werden gedaan, kunnen voortaan op zondag opgehaald worden in een vestiging van De Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.