De Bijenkorf richt zich nu ook op België | RetailDetail

De Bijenkorf richt zich nu ook op België

De Bijenkorf richt zich nu ook op België

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft zijn online winkel ook goed beschikbaar gemaakt voor consumenten in België. Zij kunnen voortaan betalen met Bancontact en kunnen hun bestellingen in België laten leveren.

Volgende dag geleverd

De Bijenkorf richt geen webwinkel in die speciaal is gericht op de Belgische consument, maar maakt het voor hen voortaan wel eenvoudiger om online te bestellen. Bestellingen die voor 21u worden gedaan, worden ook in België de volgende dag geleverd. De verzendingskosten bedragen 4,95 euro, wie ervoor kiest om zijn pakket zelf op te halen bij een Kiala-punt betaalt een euro minder.

 

De Bijenkorf zegt met de nieuwe dienst tegemoet te komen aan de vraag van veel Belgen en Nederlanders die in België wonen: vooral de filialen in het zuiden van het land trekken immers nu al veel bezoekers van over de grens. De uitbreiding van de webwinkel naar België past binnen de nieuwe strategie van De Bijenkorf, die sterk inzet op omnichannel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.