De Bijenkorf wint prestigieuze Europese crosschannel-prijs

De Bijenkorf wint prestigieuze Europese crosschannel-prijs

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de Europese Ebeltoft Cross Channel Retail Case gewonnen. Dat is een Europese prijs voor wie weet uit te blinken als crosschannelretailer. Op globaal niveau moest het twee Amerikaanse retailers voor laten.

Connected Store

Ebeltoft analyseerde 146 retailers uit 16 landen op verschillende aspecten. Zo werd er gekeken naar onder andere click-&-collect en naar de mogelijkheden die consumenten krijgen om online te shoppen via computer, smartphone en tablet. Er werd ook gekeken naar hoe het online aspect wordt doorgetrokken in de fysieke filialen.

 

De Bijenkorf kwam als beste Europese retailer uit die analyse. De Bijenkorf zou in de analyse de beste resultaten hebben kunnen voorleggen op het vlak van 'the connected store', waarbij wordt gekeken naar hoe het online platform wordt doorgetrokken naar de fysieke winkel.

 

In totaal werden er 100 Europese retailers onderzocht. Op de tweede plaats in Europa strandde de Duitse retailer Conrad, terwijl het Zweedse Webhallen tevreden moest zijn met de derde plaats. De Britten Marks & Spencer en New Look vervolledigden de top vijf.

 

Ook Nederland krijgt lof

Nederland kreeg ook in het algemeen lof toegeworpen van de onderzoekers. Volgens het rapport staan enkel de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk verder op het vlak van crosschannelwinkelen.

 

Wereldwijd staat De Bijenkorf pas op de derde plaats, na twee Amerikaanse retailers. Op kop vinden we Best Buy, dat bij het onderzoek uitblonk in het aspect click-&-collect. Dichtste achtervolger is Nordstrom, dat zowel online als offline de beste service biedt volgens het onderzoek.

Tags: