De Bijenkorf wint prestigieuze Europese crosschannel-prijs | RetailDetail

De Bijenkorf wint prestigieuze Europese crosschannel-prijs

De Bijenkorf wint prestigieuze Europese crosschannel-prijs

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de Europese Ebeltoft Cross Channel Retail Case gewonnen. Dat is een Europese prijs voor wie weet uit te blinken als crosschannelretailer. Op globaal niveau moest het twee Amerikaanse retailers voor laten.

Connected Store

Ebeltoft analyseerde 146 retailers uit 16 landen op verschillende aspecten. Zo werd er gekeken naar onder andere click-&-collect en naar de mogelijkheden die consumenten krijgen om online te shoppen via computer, smartphone en tablet. Er werd ook gekeken naar hoe het online aspect wordt doorgetrokken in de fysieke filialen.

 

De Bijenkorf kwam als beste Europese retailer uit die analyse. De Bijenkorf zou in de analyse de beste resultaten hebben kunnen voorleggen op het vlak van 'the connected store', waarbij wordt gekeken naar hoe het online platform wordt doorgetrokken naar de fysieke winkel.

 

In totaal werden er 100 Europese retailers onderzocht. Op de tweede plaats in Europa strandde de Duitse retailer Conrad, terwijl het Zweedse Webhallen tevreden moest zijn met de derde plaats. De Britten Marks & Spencer en New Look vervolledigden de top vijf.

 

Ook Nederland krijgt lof

Nederland kreeg ook in het algemeen lof toegeworpen van de onderzoekers. Volgens het rapport staan enkel de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk verder op het vlak van crosschannelwinkelen.

 

Wereldwijd staat De Bijenkorf pas op de derde plaats, na twee Amerikaanse retailers. Op kop vinden we Best Buy, dat bij het onderzoek uitblonk in het aspect click-&-collect. Dichtste achtervolger is Nordstrom, dat zowel online als offline de beste service biedt volgens het onderzoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.