Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels? | RetailDetail

Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels?

Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels?

Zou Amazon, na een heuse fysieke boekenwinkel, nu ook plannen maken voor een fysieke elektrowinkel? De e-commercegigant experimenteert in elk geval al bijna twee jaar met pop-ups in dat genre.

Eigen producten demonstreren

Field Agent, een Amerikaans winkelonderzoeksbureau, stuurde een van zijn mensen naar de pop-upwinkel van Amazon in de Westfield Centre mall in San Francisco. Hij vond de winkel niet alleen “goed bevoorraad en georganiseerd” maar was ook “onder de indruk” van de demosessies van de draadloze Echo-luidspreker met stemherkenning, waar we het hier onlangs nog over hadden.

 

In de pop-up biedt Amazon zijn volledige gamma van eigen elektronica aan, met behalve de Echo ook de Fire-tablets en de Fire TV-gateway. Het aanbod wordt aangevuld met accessoires van andere fabrikanten (zoals hoofdtelefoons en Bluetooth-luidsprekers van Bose). Als aardigheidje voor de fans zijn er ook Amazon-sweaters te koop.

 

De e-tailer experimenteert al langer met pop-upwinkels. Eerder verschenen er bijvoorbeeld al tijdelijke (demo)winkels in San Francisco, Sacramento (foto), New York, Tel Aviv en Berlijn. Of Amazon echt de opening van fysieke elektrowinkels overweegt (naar het voorbeeld van zijn boekenwinkels in Seattle en San Diego) en dat idee nu aftoetst bij het grote publiek, dan wel of Amazon enkel zijn elektronicagamma onder de aandacht wil brengen van potentieel geïnteresseerden, is en blijft een goed bewaard geheim.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

03/07/2018

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.