Duitse elektronica-inkoper reBuy van start in Nederland | RetailDetail

Duitse elektronica-inkoper reBuy van start in Nederland

Duitse elektronica-inkoper reBuy van start in Nederland

Onlangs is het Duitse reBuy van start gegaan in Nederland. Dat koopt online oude elektronica, die het daarna terug klaar maakt voor verdere verkoop. Nederland is het vierde land waar het bedrijf actief wordt, na ook Oostenrijk en Frankrijk.

Opgepoetst, verpakt en opnieuw verkocht

Bezoekers van de site zoeken zelf het apparaat dat ze willen verkopen, waarna ze nog enkele vragen krijgen over de staat van het artikel. Als ze tevreden zijn met de prijs die wordt aangeboden, dan kunnen ze het verzenden na reBuy. Dat kijkt na of alles in orde is, waarna het geld op de rekening van de verkoper wordt gestort.

 

Zodra de producten in handen zijn van reBuy worden ze opgepoetst en verpakt, zodat ze opnieuw verkocht kunnen worden. De voorbije jaren wist reBuy zo 150 miljoen euro omzet te genereren. Het bedrijf zegt zelf dagelijks 100.000 artikelen te verwerken, schrijft Emerce.

 

“reBuy is gebaseerd op een bedrijfsmodel dat groei wenst te verenigen met een bijzondere doelstelling, want het maatschappelijke fenomeen van de wegwerpmaatschappij kunnen we ons, zowel moreel als economisch, niet langer veroorloven”, zegt CEO Lawrence Leuschner over de filosofie achter het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Plussize-merk Paprika verlegt de focus naar Duitsland

31/05/2018

Paprika, een modemerk voor dames met een maatje meer, is van start gegaan in Duitsland en koestert er grote ambities. Ook in Frankrijk wil het retailmerk fors groeien, maar in Nederland matigt de groep de verwachtingen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Aandeelhouders ‘not amused’ met salarisverhoging Unilever-CEO

03/05/2018

Liefst één op de drie Angelsaksische aandeelhouders van Unilever heeft gisteren tegen het voorgestelde remuneratieplan bij Unilever gestemd. Vandaag is het aan de beleggers in het Nederlandse deel van het vooralsnog Brits-Nederlandse bedrijf om over het plan te stemmen.