Dynalogic brengt grote pakketten naar consument | RetailDetail

Dynalogic brengt grote pakketten naar consument

Dynalogic brengt grote pakketten naar consument

Pakketjesbezorger Dynalogic heeft met 2XLInHome een nieuwe dienst gelanceerd, waarmee het grote pakketten bij klanten thuis levert, installeert en waarbij het desgewenst het product dat wordt vervangen ook weer meeneemt om te recyclen.

Recycleren

Klanten die 2XLInHome van Dynalogic gebruiken kunnen ook kiezen wanneer hun pakket geleverd wordt. Ze krijgen de levertijd dan tot op dertig minuten doorgegeven, zodat ze weten wanneer ze exact aanwezig moeten zijn. De dienst is vooral in leven geroepen voor zaken als een nieuwe bank, afwasmachines en andere grote apparaten.

 

De verpakking en het vervangen toestel kunnen met de bezorgers worden meegegeven: "Wij leveren oude artikelen namens de opdrachtgever in bij Wecycle", vertelt John Ruijsch van Dynalogic aan Twinkle. "Het verpakkingsmateriaal wordt door ons gerecycled."

 

Twee personen

2XLInHome is een uitbreiding van de huidige dienst van Dynalogic: het leverde en installeerde eerder al grote toestellenzoals  tv's, maar wasmachines en aanverwanten hoorden daar tot nu niet bij. "Voor dit soort leveringen zijn twee personen nodig. We gaan vrij ver in het installeren van producten bij consumenten thuis, maar het moet wel planbaar zijn. Een Pax-kast in elkaar zetten is bijvoorbeeld niet haalbaar. We handelen in overleg met onze opdrachtgever."

 

PostNL heeft met Extra@home een gelijkaardige service, maar biedt - volgens Dynalogic - minder flexibiliteit op vlak van levertijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.