“Consument van nu”
Volgens Jos Boot, algemeen directeur van moederbedrijf RDC, denken consumenten niet meer in kanalen: “Consumenten maken op grote schaal gebruik van internet en nieuwe media. De moderne consument is mobiel, online en sociaal. Daarom hebben we, gezamenlijk met Valk Software, deze oplossing ontwikkeld die inspeelt op de consument van nu.”
Naast het toevoegen van de kiosk waarmee klanten ook in de winkel online kunnen kopen, werd ook de aankleding van het filiaal helemaal aangepakt. Henk Haklander, uitbater van The Read Shop in ’t Harde, is alvast enthousiast over het nieuwe concept: “Tot nu toe reageren klanten heel positief als we ze op de mogelijkheden wijzen en de Instore Kiosk laten zien. Het is dan ook erg belangrijk dat wij er goed mee omgaan en onze medewerkers op de juiste manier opleiden! We gaan de toekomst positief tegemoet. Ondanks de krimpende boekenmarkt denken we met de nieuwe uitstraling en het gevarieerde aanbod een beter resultaat te genereren.”
Nog dit jaar wordt het aantal winkels met het nieuwe concept uitgebreid en volgend jaar zullen alle filialen van The Read Shop aangepast worden.