Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend | RetailDetail

Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Op 4 februari is het weer tijd voor een nieuw Omnichannel Congress, hoog tijd zelfs. Topretailers als Arjen Schouten, COO van het internationaal befaamde Rituals, en meer, zullen het bewijzen: de speeltijd met online is definitief voorbij.


Van cosmetica tot doe-het-zelf

Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?


Op het Omnichannel Congress 2016 zullen we dat onder andere vernemen van niemand minder dan Arjen Schouten, COO van het huidverzorgingsmerk Rituals. Als Nederlands merk met internationale bekendheid, zet Rituals omnichannel steevast in om de beleving en de binding met de consument te vergroten.


Ook Erik Cuypers, kersvers CIO van Maxeda, zal van de partij zijn. De voormalige omnichannelverantwoordelijke van de Belgische modeketen JBC zette recent de stap naar de doe-het-zelfsector. Van mode naar DIY: een wereld van verschil, of toch ook weer niet?

 

Van webwarenhuis tot nichewebshop

Online kan het immers gewoon allemaal, zoals spreker Jan Huysmans, topman van Bol.com Belgium, maar al te goed weet. Het webwarenhuis maakt nu al behoorlijk furore in België en als experten het over één ding eens zijn, is het wel dat de fusie tussen Ahold en Delhaize zeker Bol.com geen windeieren zal leggen.


Wie het echter meer voor niches heeft, zal zeker veel kunnen opsteken van Max Wittrock, oprichter van Mymuesli. Dit Duitse bedrijf kent een stevig internationaal succes met, jawel, een webshop waar je je eigen muesli kan samenstellen. Inventief en gewaagd, ook Mymuesli is een inspirerend voorbeeld van omnichannel-ondernemerschap.


Meer weten over het Omnichannel Congress op 4 februari 2016? Klik hier voor meer informatie en inschrijvingen.

Op 4 februari is het weer tijd voor een nieuw Omnichannel Congress, hoog tijd zelfs. Topretailers als Arjen Schouten, COO van het internationaal befaamde Rituals, en meer, zullen het bewijzen: de speeltijd met online is definitief voorbij.


Van cosmetica tot doe-het-zelf

Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?


Op het Omnichannel Congress 2016 zullen we dat onder andere vernemen van niemand minder dan Arjen Schouten, COO van het huidverzorgingsmerk Rituals. Als Nederlands merk met internationale bekendheid, zet Rituals omnichannel steevast in om de beleving en de binding met de consument te vergroten.


Ook Erik Cuypers, kersvers CIO van Maxeda, zal van de partij zijn. De voormalige omnichannelverantwoordelijke van de Belgische modeketen JBC zette recent de stap naar de doe-het-zelfsector. Van mode naar DIY: een wereld van verschil, of toch ook weer niet?

 

Van webwarenhuis tot nichewebshop

Online kan het immers gewoon allemaal, zoals spreker Jan Huysmans, topman van Bol.com Belgium, maar al te goed weet. Het webwarenhuis maakt nu al behoorlijk furore in België en als experten het over één ding eens zijn, is het wel dat de fusie tussen Ahold en Delhaize zeker Bol.com geen windeieren zal leggen.


Wie het echter meer voor niches heeft, zal zeker veel kunnen opsteken van Max Wittrock, oprichter van Mymuesli. Dit Duitse bedrijf kent een stevig internationaal succes met, jawel, een webshop waar je je eigen muesli kan samenstellen. Inventief en gewaagd, ook Mymuesli is een inspirerend voorbeeld van omnichannel-ondernemerschap.


Meer weten over het Omnichannel Congress op 4 februari 2016? Klik hier voor meer informatie en inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.