Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend | RetailDetail

Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Op 4 februari is het weer tijd voor een nieuw Omnichannel Congress, hoog tijd zelfs. Topretailers als Arjen Schouten, COO van het internationaal befaamde Rituals, en meer, zullen het bewijzen: de speeltijd met online is definitief voorbij.


Van cosmetica tot doe-het-zelf

Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?


Op het Omnichannel Congress 2016 zullen we dat onder andere vernemen van niemand minder dan Arjen Schouten, COO van het huidverzorgingsmerk Rituals. Als Nederlands merk met internationale bekendheid, zet Rituals omnichannel steevast in om de beleving en de binding met de consument te vergroten.


Ook Erik Cuypers, kersvers CIO van Maxeda, zal van de partij zijn. De voormalige omnichannelverantwoordelijke van de Belgische modeketen JBC zette recent de stap naar de doe-het-zelfsector. Van mode naar DIY: een wereld van verschil, of toch ook weer niet?

 

Van webwarenhuis tot nichewebshop

Online kan het immers gewoon allemaal, zoals spreker Jan Huysmans, topman van Bol.com Belgium, maar al te goed weet. Het webwarenhuis maakt nu al behoorlijk furore in België en als experten het over één ding eens zijn, is het wel dat de fusie tussen Ahold en Delhaize zeker Bol.com geen windeieren zal leggen.


Wie het echter meer voor niches heeft, zal zeker veel kunnen opsteken van Max Wittrock, oprichter van Mymuesli. Dit Duitse bedrijf kent een stevig internationaal succes met, jawel, een webshop waar je je eigen muesli kan samenstellen. Inventief en gewaagd, ook Mymuesli is een inspirerend voorbeeld van omnichannel-ondernemerschap.


Meer weten over het Omnichannel Congress op 4 februari 2016? Klik hier voor meer informatie en inschrijvingen.

Op 4 februari is het weer tijd voor een nieuw Omnichannel Congress, hoog tijd zelfs. Topretailers als Arjen Schouten, COO van het internationaal befaamde Rituals, en meer, zullen het bewijzen: de speeltijd met online is definitief voorbij.


Van cosmetica tot doe-het-zelf

Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?


Op het Omnichannel Congress 2016 zullen we dat onder andere vernemen van niemand minder dan Arjen Schouten, COO van het huidverzorgingsmerk Rituals. Als Nederlands merk met internationale bekendheid, zet Rituals omnichannel steevast in om de beleving en de binding met de consument te vergroten.


Ook Erik Cuypers, kersvers CIO van Maxeda, zal van de partij zijn. De voormalige omnichannelverantwoordelijke van de Belgische modeketen JBC zette recent de stap naar de doe-het-zelfsector. Van mode naar DIY: een wereld van verschil, of toch ook weer niet?

 

Van webwarenhuis tot nichewebshop

Online kan het immers gewoon allemaal, zoals spreker Jan Huysmans, topman van Bol.com Belgium, maar al te goed weet. Het webwarenhuis maakt nu al behoorlijk furore in België en als experten het over één ding eens zijn, is het wel dat de fusie tussen Ahold en Delhaize zeker Bol.com geen windeieren zal leggen.


Wie het echter meer voor niches heeft, zal zeker veel kunnen opsteken van Max Wittrock, oprichter van Mymuesli. Dit Duitse bedrijf kent een stevig internationaal succes met, jawel, een webshop waar je je eigen muesli kan samenstellen. Inventief en gewaagd, ook Mymuesli is een inspirerend voorbeeld van omnichannel-ondernemerschap.


Meer weten over het Omnichannel Congress op 4 februari 2016? Klik hier voor meer informatie en inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.