Emté werkt aan websupermarkt

Emté werkt aan websupermarkt
Sligro Food Group werkt aan de ontwikkeling van een websupermarkt. Hoe deze er precies uit gaat zien, is nog onduidelijk, maar de online supermarkt moet binnen twee tot drie jaar actief zijn, zei topman Koen Slippens bij de presentatie van de resultaten over 2011.

Daaruit blijkt dat de supermarkten onder de vlag van Emté een veel minder jaar hebben gehad dan in 2010: het bedrijfsresultaat nam met 6 miljoen euro af naar 7 miljoen. Ten opzichte van de eerder bekendgemaakte omzet van 811 miljoen is het rendement van de supermarktketen dus tot onder één procent gedaald. Investeringen in de ombouw van de Sanders-supermarkten en andere eenmalige kosten droegen bij aan de daling van het bedrijfsresultaat.

 

Slippens denkt dat de websupermarkt, waarbij ook wordt gedacht aan afhaalpunten, kan profiteren van de foodservice-ervaring van Sligro. "Wij profiteren van de fijnmazige distributie en de routeplannersystemen van onze foodservicedivisie. Wij zijn gewend om met kleinere bestellingen rond te rijden. Wij weten bijvoorbeeld dat het weer invloed heeft op de levertijden. Onze mensen bellen dan onze klanten dat de bestelling later komt of ze plannen een spoedroute in. Dergelijke kennis is bij andere supermarktketens niet in huis. Die rijden hoofdzakelijk met volle vrachtwagens van het distributiecentrum naar de winkels", aldus Slippens tijdens de persconferentie.

 

Ahold is met Albert.nl op dit moment de enige speler in Nederland met een websupermarkt met redelijke dekking. Ook onder meer Coop en Boni zijn actief met webwinkels, terwijl Dekamarkt over een drive-insupermarkt beschikt. Albert.nl is onderdeel van het lopende conflict tussen franchisers en hoofdkantoor van Albert Heijn: de franchisers zien de websupermarkt namelijk als een interne concurrent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top