Europese online shopper koopt voor 1540 euro | RetailDetail

Europese online shopper koopt voor 1540 euro

Europese online shopper koopt voor 1540 euro
Shutterstock

De online shopper in Europa kocht vorig jaar voor 1.540 euro per persoon. In totaal waren Europese shoppers goed voor 455 miljard euro online. En er is nog ruimte voor groei, blijkt uit een presentatie van Marlene ten Ham op Global E-commerce Summit.

 

Ruimte voor groei

Marlene ten Ham, de secretaris-generaal van Ecommerce Europe, toonde cijfers van de Ecommerce Foundation over online handel. Van de 685 miljoen Europeanen boven de 15 jaar gebruikten vorig jaar 516 miljoen mensen internet. Daarvan kochten echter niet meer dan 296 miljoen mensen online. Slechts 43 procent van de Europeanen doet online aankopen, 57 procent nog niet.

 

Ecommerce Europe verwacht voor dit jaar een stijging in online van 12 procent tot een omzet van 510 miljard euro. Vorig jaar was de Europese online omzet met 455 miljard euro 13,3 procent hoger dan in 2014. De toename in online was het laagst in Oost-Europa (9,1 procent) en het hoogst in Zuid-Europa (17,1 procent). In West-Europa namen de aankopen via internet toe met 12,9 procent.

 

Dit jaar zullen Europeanen voor het eerst online in totaal meer dan een half biljoen euro besteden. De Britse, Franse en Duitse online consumenten zijn samen goed zijn voor ruim de helft van de online bestedingen in Europa. Nederland staat met 16 miljard euro op de zevende plaats en onderaan staat Zwitserland.

 

Het volledige rapport is te downloaden op Ecommercewiki.org.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Back to top