Europese online shopper koopt voor 1540 euro | RetailDetail

Europese online shopper koopt voor 1540 euro

Europese online shopper koopt voor 1540 euro
Shutterstock

De online shopper in Europa kocht vorig jaar voor 1.540 euro per persoon. In totaal waren Europese shoppers goed voor 455 miljard euro online. En er is nog ruimte voor groei, blijkt uit een presentatie van Marlene ten Ham op Global E-commerce Summit.

 

Ruimte voor groei

Marlene ten Ham, de secretaris-generaal van Ecommerce Europe, toonde cijfers van de Ecommerce Foundation over online handel. Van de 685 miljoen Europeanen boven de 15 jaar gebruikten vorig jaar 516 miljoen mensen internet. Daarvan kochten echter niet meer dan 296 miljoen mensen online. Slechts 43 procent van de Europeanen doet online aankopen, 57 procent nog niet.

 

Ecommerce Europe verwacht voor dit jaar een stijging in online van 12 procent tot een omzet van 510 miljard euro. Vorig jaar was de Europese online omzet met 455 miljard euro 13,3 procent hoger dan in 2014. De toename in online was het laagst in Oost-Europa (9,1 procent) en het hoogst in Zuid-Europa (17,1 procent). In West-Europa namen de aankopen via internet toe met 12,9 procent.

 

Dit jaar zullen Europeanen voor het eerst online in totaal meer dan een half biljoen euro besteden. De Britse, Franse en Duitse online consumenten zijn samen goed zijn voor ruim de helft van de online bestedingen in Europa. Nederland staat met 16 miljard euro op de zevende plaats en onderaan staat Zwitserland.

 

Het volledige rapport is te downloaden op Ecommercewiki.org.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

29/06/2018

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.