Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Sociaalnetwerksite Twitter heeft de 38-jarige Nathan Hubbard aangetrokken als hoofd voor een nieuwe divisie. De voormalig topman van Ticketmaster moet ervoor zorgen dat er vlot verkooptransacties kunnen worden afgesloten via tweets.

Shoppen via tweets

Twitter is op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen en heeft zijn oog daarbij laten vallen op e-commerce. Om de verkoop via het sociale netwerk te stimuleren, zullen onder meer Twitter Product Cards worden gebruikt. Deze laten onmiddellijk de eigenschappen en de prijs van een product zien, wat de stap tot een effectieve verkooptransactie veel kleiner maakt.

 

Die nieuwe strategie is overigens opvallend vergelijkbaar met een recente zet van netwerksite Pinterest, die sinds kort eveneens toelaat om gedetailleerde productinformatie - zoals prijzen, beschikbaarheid en de plaats waar je het product kan kopen - aan gedeelde items toe te voegen.

 

Nog nieuwe inzichten in koopgedrag

Door de uitbreiding van de verkoopmogelijkheden krijgt Twitter ook meer inzicht in de interesses en het koopgedrag van zijn gebruikers. Dat wordt dan weer interessant voor de verkoop van advertenties op de site, die goed zijn voorhet gros van zijn inkomsten – geraamd op 583 miljoen dollar of 436 miljoen euro dit jaar.

 

Hubbard beloofde trouwens wel dat hij naar samenwerking streeft met de online handelaars en de verstrekkers van betalingsdiensten, veeleer dan hen te beconcurreren. Een nieuwe groeimogelijkheid is voor Twitter in ieder geval handig meegenomen, nu het bedrijf werk maakt van een beursgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top