Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen | RetailDetail

Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Sociaalnetwerksite Twitter heeft de 38-jarige Nathan Hubbard aangetrokken als hoofd voor een nieuwe divisie. De voormalig topman van Ticketmaster moet ervoor zorgen dat er vlot verkooptransacties kunnen worden afgesloten via tweets.

Shoppen via tweets

Twitter is op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen en heeft zijn oog daarbij laten vallen op e-commerce. Om de verkoop via het sociale netwerk te stimuleren, zullen onder meer Twitter Product Cards worden gebruikt. Deze laten onmiddellijk de eigenschappen en de prijs van een product zien, wat de stap tot een effectieve verkooptransactie veel kleiner maakt.

 

Die nieuwe strategie is overigens opvallend vergelijkbaar met een recente zet van netwerksite Pinterest, die sinds kort eveneens toelaat om gedetailleerde productinformatie - zoals prijzen, beschikbaarheid en de plaats waar je het product kan kopen - aan gedeelde items toe te voegen.

 

Nog nieuwe inzichten in koopgedrag

Door de uitbreiding van de verkoopmogelijkheden krijgt Twitter ook meer inzicht in de interesses en het koopgedrag van zijn gebruikers. Dat wordt dan weer interessant voor de verkoop van advertenties op de site, die goed zijn voorhet gros van zijn inkomsten – geraamd op 583 miljoen dollar of 436 miljoen euro dit jaar.

 

Hubbard beloofde trouwens wel dat hij naar samenwerking streeft met de online handelaars en de verstrekkers van betalingsdiensten, veeleer dan hen te beconcurreren. Een nieuwe groeimogelijkheid is voor Twitter in ieder geval handig meegenomen, nu het bedrijf werk maakt van een beursgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.