Fab.com start fysieke kijkwinkels op

Fab.com start fysieke kijkwinkels op

De Amerikaanse online designretailer Fab.com gaat nu ook fysieke winkels openen in Londen en Berlijn. Ze zullen vooral worden gebruikt als toonzaal: klanten kunnen er de producten bekijken, waarna ze besteld kunnen worden via de website.

Showroom in grote winkelstraten

“De bedoeling is dat de consumenten de producten in de winkel kunnen komen bekijken en voelen, en ze dan via hun mobiel toestel onmiddellijk bestellen”, zei Europees topvrouw Maria Molland in een gesprek met de Financial Times. Op hoeveel winkels ze mikte, kon ze evenwel niet kwijt.


De winkels zullen bij voorrang in de belangrijkste winkelstraten worden gevestigd. Ze zullen ook grotere oppervlaktes beslaan. De online keten heeft alvast vastgoedmakelaars gemandateerd om naar geschikte panden te zoeken.


Bijna break-even

Fab.com zwemt met zijn beslissing zowat tegen de stroom in, aangezien steeds meer fysieke retailers sterker op online verkopen inzetten. Toch vertrekt Fab.com niet volledig vanaf nul: sinds het begin dit jaar de Duitse meubelmaker MassivKonzept kocht, nam het meteen ook de bijhorende winkel in Hamburg over om hem om te vormen tot een eigen kijkwinkel.


Fab.com verwacht dit jaar in Europa zowat 100 miljoen dollar of omgerekend 75 miljoen euro aan verkopen te boeken. Zowat zestig procent daarvan wordt in Duitsland en Oostenrijk verdiend. Het bedrijf is ook op weg om in 2014 voor het eerst break-even te draaien. (JVG)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top