Facebook breidt mobiele reclamemogelijkheden uit | RetailDetail

Facebook breidt mobiele reclamemogelijkheden uit

Facebook breidt mobiele reclamemogelijkheden uit

Facebook gaat het aantal mogelijkheden om mobiel te adverteren uitbreiden voor de ontwikkelaars van apps. Zo kunnen ze nu app-gebruikers aanzetten om die app opnieuw te gebruiken.

Uitdaging om mensen te laten terugkeren

Gebruikers zo ver krijgen om een app te downloaden is vaak niet zo moeilijk. Er voor zorgen dat ze die app ook blijven gebruiken, is een stuk ingewikkelder. Volgens een studie van Localytics opent twee derde van de gebruikers van apps die applicatie slechts één tot tien keer. Daarom lanceert Facebook nu dus enkele nieuwe features: "Bedrijven staan voor de uitdaging om mensen te laten terugkeren en actief te blijven in hun app", klinkt het bij Facebook.

 

In augustus 2012 kwam Facebook voor het eerst op de proppen met 'mobile app install ads', waarbij het bedrijf enkel betaald wordt wanneer gebruikers op de reclame klikken om de app te downloaden. In het eerste halfjaar ging het aantal verkochte advertenties van dat type bijna maal drie: van 3000 in het eerste kwartaal naar 8400 in het tweede.

 

Brian Wieser, een analist bij Pivotal Reasearch, zegt dat de verkoop van die advertenties de volgende jaren een belangrijke bron van voortdurende inkomsten kan zijn, omdat de reclame adverteerders aantrok, die niet eerder hadden geadverteerd op Facebook.

 

Wieser stelt zich wel de vraag of de nieuwe mogelijkheden om klanten terug naar de app te lokken wel zullen werken: "Het kan zijn dat ontwikkelaars je niet van de eerste keer konden binnenhalen, maar misschien was daar wel een reden voor", zegt hij aan de Financial Times.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.