Faillissement Cadeaubox.nl dupeert duizenden klanten

Faillissement Cadeaubox.nl dupeert duizenden klanten

Cadeaukaartenaanbieder Cadeaubox.nl is failliet. Door de ondergang van de onderneming zijn mogelijk tot 20.000 particulieren en 1600 bedrijven gedupeerd. Het lijkt erop dat hun waardebonnen niet meer ingewisseld kunnen worden.

Concurrent voor Bongo en Vivabox

Volgens curator Wouter Korteweg staat er naar schatting voor 1,5 miljoen euro aan schulden uit bij Cadeaubox.nl. De onderneming begon in 2010 in Nederland met het aanbieden van cadeaubonnen, waarmee consumenten een breed scala aan activiteiten, uitjes en avonturen cadeau konden doen. Deze werden online en via de schappen van winkels verkocht. Cadeaubox.nl ondervond echter concurrentie van onder meer Bongo en Vivabox en slaagde er niet in een omvang te bereiken die de exploitatie van de bonnen winstgevend kon maken.

 

Vanaf het begin van deze maand ontving de Consumentenbond steeds meer klachten over Cadeaubox.nl. Deelnemende winkels en bedrijven begonnen de bon te weigeren omdat ze er niet zeker van waren dat zij de bonnen nog konden verzilveren bij het kaartenbedrijf. Deze week werd uiteindelijk duidelijk dat Cadeaubox.nl failliet is gegaan en een curator de scherven mag oprapen. Cadeaubox.nl werd bij 450 verkooppunten in België en zeshonderd punten in Nederland verkocht. Dat gebeurde met een Belgische licentie van The Goodlife Company, waardoor in ieder geval in theorie een doorstart mogelijk is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top