Faillissement Free Record Shop kan ECI kopzorgen bezorgen

Faillissement Free Record Shop kan ECI kopzorgen bezorgen
Het faillissement van Free Record Shop brengt mogelijk ook boekenclub ECI in de problemen. Deze partij heeft een overeenkomst met Free Record Shop voor het exploiteren van de webwinkel van de entertainmentketen.

"Webshop draait harstikke goed"

ECI laat tegenover Emerce weten dat de webwinkels ondanks het faillissement van de fysieke winkels gewoon normaal doordraaien. "Wij blijven dus net zo snel producten leveren als altijd. De online omzet van Free Record Shop is ten opzichte van vorig jaar met meer dan veertig procent gegroeid en dat is gegeven de huidige marktomstandigheden hartstikke goed', laat een woordvoerder van ECI weten. Dit bedrijf heeft al geruime tijd geleden de webactiviteiten van Free Record Shop overgenomen.

 

Verkoopt curator de internetwinkel mee?

Het vakblad Twinkle heeft echter uitgevonden dat de domeinnaam Freerecordshop.nl nog altijd op naam staat van Free Record Shop BV, het bedrijf dat eerder deze week failliet is gegaan. Dat betekent dat deze domeinnaam in de boedel van het faillissement valt en ECI dus helemaal afhankelijk is van de curator die kan beslissen wat er met de domeinnaam gaat gebeuren.

 

Ondanks het feit dat er een geldig contract ligt tussen Free Record Shop en ECI kan de curator met andere woorden besluiten deze niet langer te respecteren en de naam mee te verkopen naar een nieuwe eigenaar of aan de hoogste bieder te verkopen.


De rol van de curator is de belangen van schuldeisers zo goed mogelijk te behartigen en als hij daarvoor bestaande overeenkomsten moet verbreken, is dat zijn goed recht. ECI kan in dat geval weliswaar schade claimen, maar moet dan achteraan sluiten in de rij met schuldeisers die voor de deur van Free Record Shop staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top