Fashionchick vernieuwt website | RetailDetail

Fashionchick vernieuwt website

Fashionchick vernieuwt website

Het modeplatform Fashionchick heeft zijn website vernieuwd. Eerder werd de Britse versie al omgezet en deze week was het de beurt aan de Nederlandse site. Volgens Fashionchick "was het tijd voor iets nieuws".

Volwassenere look

Marketingmanager van Fashionchick, Merel Simons, legt aan Twinkle uit dat het na zes jaar met dezelfde site, tijd was om te vernieuwen. Daarbij werd vooral gekozen voor een meer volwassen look. "Qua uiterlijk hebben we de lange teksten flink ingekort. We werken nu veel met quotes in de artikelen, zodat de content ook gemakkelijker deelbaar is op social media", aldus Simons.

 

Op de voorpagina worden niet langer kortingscodes aangeboden: die zijn nu enkel nog terug te vinden op de productpagina's van de kledingstukken zelf. Daarnaast is er nu ook informatie te vinden over de redacteurs van Fashionchick, om zo de website meer een gezicht te geven.

 

"We hebben de site zo handig mogelijk ingedeeld", zegt Simons. "Daarvoor hebben we enerzijds gekeken naar wat we zelf wilden en geluisterd naar wat onze bezoekers wensen. Ik denk dat deze meer volwassen site past bij wat wij willen uitdragen."

 

De komende tijd wil Fashionchick, dat onderdeel is van Sanoma, ook de websites op andere markten aanpassen naar de nieuwe vormgeving van de Nederlandse en Britse site.

 

Eigen tv-serie

Fashionchick lanceerde onlangs ook een miniserie, Lekker Bezig Fashionchick, op vrouwenzender Net5. Die kent afleveringen van telkens anderhalve minuut, die tijdens de reclameblokken worden uitgezonden.

 

"In de serie kijk je mee met het leven van drie thirty-something vrouwen in humoristische, en vaak herkenbare, situaties", meldt Fashionchick. "De hoofdrolspeelsters werden gestyled door Fashionchick. Natuurlijk zijn alle looks ook meteen online te shoppen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.