Fashionchick vernieuwt website | RetailDetail

Fashionchick vernieuwt website

Fashionchick vernieuwt website

Het modeplatform Fashionchick heeft zijn website vernieuwd. Eerder werd de Britse versie al omgezet en deze week was het de beurt aan de Nederlandse site. Volgens Fashionchick "was het tijd voor iets nieuws".

Volwassenere look

Marketingmanager van Fashionchick, Merel Simons, legt aan Twinkle uit dat het na zes jaar met dezelfde site, tijd was om te vernieuwen. Daarbij werd vooral gekozen voor een meer volwassen look. "Qua uiterlijk hebben we de lange teksten flink ingekort. We werken nu veel met quotes in de artikelen, zodat de content ook gemakkelijker deelbaar is op social media", aldus Simons.

 

Op de voorpagina worden niet langer kortingscodes aangeboden: die zijn nu enkel nog terug te vinden op de productpagina's van de kledingstukken zelf. Daarnaast is er nu ook informatie te vinden over de redacteurs van Fashionchick, om zo de website meer een gezicht te geven.

 

"We hebben de site zo handig mogelijk ingedeeld", zegt Simons. "Daarvoor hebben we enerzijds gekeken naar wat we zelf wilden en geluisterd naar wat onze bezoekers wensen. Ik denk dat deze meer volwassen site past bij wat wij willen uitdragen."

 

De komende tijd wil Fashionchick, dat onderdeel is van Sanoma, ook de websites op andere markten aanpassen naar de nieuwe vormgeving van de Nederlandse en Britse site.

 

Eigen tv-serie

Fashionchick lanceerde onlangs ook een miniserie, Lekker Bezig Fashionchick, op vrouwenzender Net5. Die kent afleveringen van telkens anderhalve minuut, die tijdens de reclameblokken worden uitgezonden.

 

"In de serie kijk je mee met het leven van drie thirty-something vrouwen in humoristische, en vaak herkenbare, situaties", meldt Fashionchick. "De hoofdrolspeelsters werden gestyled door Fashionchick. Natuurlijk zijn alle looks ook meteen online te shoppen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.