Fietshandelaars bezorgd over Futurumshop | RetailDetail

Fietshandelaars bezorgd over Futurumshop

Fietshandelaars bezorgd over Futurumshop

Fietshandelaars zijn bezorgd over een nieuw concept van de webwinkel Futurumshop. Die online shop handelde al in fietskleding en -onderdelen, maar is sinds vorige week ook gestart met de verkoop van volledige fietsen. Vooral de snelheid waarmee de fietsen kunnen geleverd worden zorgt voor bezorgdheid bij fysieke handelaars.

Voor 15u00 besteld, dezelfde dag geleverd

Sinds kort heeft Futurumshophet concept ‘SeeBuyRide’, waarmee de webshop nu ook razendsnel hele fietsen kan leveren. Is de fiets voor 15u00 besteld, dan zal hij nog diezelfde dag bij de koper worden afgeleverd. Momenteel biedt Futurumshop fietsen aan van BeOne en Cube. Volgens Harmen van der Meulen is het concept ongezien: “We leveren hiermee een hogere servicegraad dan welke andere on- of offline fietsenmaker dan ook.”

 

De offline handelaars zijn ongerust: zij zien het nieuwe concept als een bedreiging en vrezen dat hun klanten sneller en vaker hun fietsen online zullen bestellen. Volgens van der Meulen zal het echter niet zo ver komen en zullen de meeste mensen nog steeds naar hun lokale fietsboer trekken. "Natuurlijk, een kleine groep zal online kopen, maar de grootste groep gaat naar zijn eigen dealer om daar de fiets te kopen die ze bij ons op de site gezien hebben", aldus van der Meulen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top