Fietshandelaars bezorgd over Futurumshop

Fietshandelaars bezorgd over Futurumshop

Fietshandelaars zijn bezorgd over een nieuw concept van de webwinkel Futurumshop. Die online shop handelde al in fietskleding en -onderdelen, maar is sinds vorige week ook gestart met de verkoop van volledige fietsen. Vooral de snelheid waarmee de fietsen kunnen geleverd worden zorgt voor bezorgdheid bij fysieke handelaars.

Voor 15u00 besteld, dezelfde dag geleverd

Sinds kort heeft Futurumshophet concept ‘SeeBuyRide’, waarmee de webshop nu ook razendsnel hele fietsen kan leveren. Is de fiets voor 15u00 besteld, dan zal hij nog diezelfde dag bij de koper worden afgeleverd. Momenteel biedt Futurumshop fietsen aan van BeOne en Cube. Volgens Harmen van der Meulen is het concept ongezien: “We leveren hiermee een hogere servicegraad dan welke andere on- of offline fietsenmaker dan ook.”

 

De offline handelaars zijn ongerust: zij zien het nieuwe concept als een bedreiging en vrezen dat hun klanten sneller en vaker hun fietsen online zullen bestellen. Volgens van der Meulen zal het echter niet zo ver komen en zullen de meeste mensen nog steeds naar hun lokale fietsboer trekken. "Natuurlijk, een kleine groep zal online kopen, maar de grootste groep gaat naar zijn eigen dealer om daar de fiets te kopen die ze bij ons op de site gezien hebben", aldus van der Meulen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top